Zaterdag 23 september 2017
Eerste klasse D

“Nunspeet met moeite langs DZC ‘68.”

Nunspeet heeft de eerste competitiewedstrijd van het seizoen met 2-0 weten te winnen. Op eigen veld was Nunspeet met 2-0 te sterk voor de bezoekers uit Doetinchem. Door doelpunten van Lars ten Dolle voor rust en Christiaan van de Kamp na rust werd de 2-0 eindstand bereikt.

Bij Nunspeet waren er vier nieuwe gezichten in de basis. Christiaan van de Kamp, William Huenestein, Job Hoogedoorn en Lars Polinder maakten hun competitiedebuut voor vv Nunspeet. Na achttien minuten spelen was het keeper, Job Tadema, die bij het uittrappen in de fout ging. De uittrap werd door Christiaan van de Kamp onderschept, die de bal bij Lars ten Dolle kreeg. Ten Dolle kon de bal eenvoudig tegen de touwen schieten en zo de stand op 1-0 brengen. Aan de andere kant was het DZC dat een aantal kansjes kreeg. De grootste kans die de bezoekers kregen, werd stijlvol door doelman Henrico Abma gepakt.

In de tweede helft waren het de bezoekers uit Doetinchem die beter in de wedstrijd kwamen. Een aantal grote kansen werden gered door doelman Henrico Abma of van de lijn gehaald door Ronald Hoek en Marco Drost.

Als DZC ’68 zeven minuten voor tijd de stand gelijk leek te trekken, was het dit keer de lat de “dwarsligger”. Amper een minuut later was het aan de andere kant wel raak. Na prachtige actie van debutant Dani Schmitz, waarbij Schmitz zijn tegenstander in de luren legde, bereikte zijn pass Christiaan van de Kamp die de 2-0 op het scorebord zette.

Nunspeet speelt volgende week zaterdag 30 september uit tegen SDV Barneveld. In Barneveld wordt er om 15.00 uur afgetrapt.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Ronald Hoek, Lars Polinder, Marco Drost, Gieljan Tissingh, William Huenestein [63e min. Emiel Goud], Lars ten Dolle, Marnix Tissingh, Job Hoogedoorn, Christian van de Kamp en Henk Baum [75e min. Dani Schmitz]

Opstelling DZC ’68:
Job Tadema, Jordy Nijholt, Belend Shekho [61e min. Rutger Ebbers], Fatih Ilkan, Mathijs de Waard [76e min. Max Riekel], Tolgahan Yayla, Nick Abbink, Fabian Mensah [55e min. Meron Zehaye], Robin Faber, Sergio Keurntjes en Thomas Kleinlugtebeld

Scoreverloop:
18e min. 1-0 Lars ten Dolle
85e min. 2-0 Christian van de Kamp

Gele kaart:
Nunspeet:
 Lars ten Dolle en Christian van de Kamp
DZC ’68: Mathijs de Waard en Thomas Kleinlugtebeld

Rode kaart: