Zaterdag 30 september 2017
1e klasse D

“Emiel Goud is goud waard voor Nunspeet”

Net als op 9 april 2016 ging Nunspeet in Barneveld in blessuretijd met de volle winst aan de haal. Toen was het Lars ten Dolle die op Super Saturday in de blessuretijd het beslissende doelpunt (1-2) maakte. Op 30 september 2017 was het invaller Emiel Goud die in de slotfase trefzeker was en de 1-2 scoorde.

Nunspeet begon ten opzichte van vorige week ongewijzigd aan de wedstrijd. Na acht minuten spelen was het Henk Baum die op aangeven van Ronald Hoek de eerste mogelijkheid kreeg. Het schot van Baum werd echter geblokt door Geert van de Veen. Aan de andere kant was het Ricardo Mengerink die twee kansen kreeg om de score te openen.

Zeven minuten voor de rust had Job Hoogedoorn, toen Nunspeet de bal op het middenveld onderschepte, de score moeten openen. Hoogedoorn probeerde met een lob, de ver uit zijn doel gekomen doelman Jeroen van Binsbergen te verschalken. De bal ging echter ruim naast.

Na rust bleef Marco Drost in de kleedkamer achter. Drost werd vervangen door Frank Bronkhorst. In de 54e minuut zorgde een kort genomen corner van SDV Barneveld bijna voor de 1-0. Het was doelman Henrico Abma die de bal ternauwernood wist te stoppen. Via Christiaan van de Kamp kreeg Nunspeet in de 60e minuut de kans te scoren, de bal werd prima door van de Kamp ingekopt, maar door Jeroen van Binsbergen wist de bal nog net tot corner te tikken.

In de 65e minuut was het aan de andere kant wel raak. SDV Barneveld aanvoerder Rob Knul wist op aangeven van Onur Tekay de 1-0 binnen te glijden. Tien minuten na de 1-0 stond de gelijkmaker alweer op het scorebord. Toen SDVB balverlies leed, was het Christiaan van de Kamp de met een bekeken schot de stand op 1-1 bracht.

Via invaller Dani Schmitz was Nunspeet in de 85e minuut al dicht bij een stunt. De vrije trap aan de linkerkant van het veld werd door Schmitz op de lat geschoten. Diezelfde Schmitz mocht in de blessuretijd wederom een vrije trap aan de linkerzijde nemen. Een andere invaller, Emiel Goud, wist de bal te verlengen en zo achter doelman Jeroen van Binsbergen te koppen 1-2. Zo ging Nunspeet er wederom in de blessuretijd met de volle winst vandoor.

Volgende week zaterdag 7 oktober speelt Nunspeet, aanvang 14.45 uur, thuis tegen DETO Twenterand. De wedstrijd zal onder leiding van scheidsrechter Besselsen staan.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Ronald Hoek, Lars Polinder [71e min. Dani Schmitz], Marco Drost [46e Frank Bronkhorst], Gieljan Tissingh, William Huenestein, Lars ten Dolle, Marnix Tissingh, Job Hoogedoorn [75e min. Emiel Goud],, Christian van de Kamp en Henk Baum

Opstelling SDV Barneveld:
Jeroen van Binsbergen, Geert van de Veen, Remco Speelziek [71e min. Sven Mulder], Reza Ngarigota, Sebastiaan van Kammen, Ricardo Mengerink, Rob Knul, Sefanja Davids, Jelle Vliek [76e min. Maarten Hofland], Mark van Oudbroekhuizen en Onur Tekay [81e min. Silvan van Hierden]

Scoreverloop:
65e min. 1-0 Rob Knul
76e min. 1-1 Christian van de Kamp
90e min. 1-2 Emiel Goud

Gele kaart:
Nunspeet: Marnix Tissingh, Henk Baum, Ronald Hoek, William Huenestein en Frank Bronkhorst
SDV Barneveld: Ricardo Mengerink

Rode kaart: