Zaterdag 7 oktober 2017

“Nunspeet onderuit tegen DETO Twenterand.”

Nunspeet leed zaterdag jl. zijn eerste competitie nederlaag dit seizoen. Op eigen veld ging Nunspeet met 0-1 ten onder tegen DETO Twenterand. Frank Smit zorgde in de 1e helft vanaf elf meter voor de enige treffer van de wedstrijd.

Na veertien minuten was het Henk Baum die Job Hoogedoorn wegstuurde. De lob van Hoogedoorn over de uitgekomen doelman Anthony van Zaltbommel ging echter net naast het lege doel. Beide ploegen kregen in de eerste helft mogelijkheden om de score te openen, maar tot echt grote kansen kwamen beide niet.

Toen in de 38e minuut William Huenestein balverlies op het middenveld leed, was het Huenestein die zelf zijn fout goed wilde maken. Hierbij begin hij binnen het strafschopgebied een overtreding op Stan Nijhuis, waarna de bal op elf meter ging. Frank Smit wist wel raad met dit buitenkansje en bracht 6 minuten voor rust de stand op 0-1.

In de tweede helft was het Nunspeet dat nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker ging. Twee minuten na de thee was Christiaan van de Kamp er al dichtbij. Van de Kamp kwam echter een teenlengte te kort om de voorzet van Henk Baum binnen te tikken. Een schot van Marnix Tissingh in de 52e minuut zorgde er voor dat doelman van Anthony van Zaltbommel in actie moest komen. De rebound die de doelman weggaf werd door Lars ten Dolle overgeschoten.

Nunspeet leek in de 54e minuut op gelijke hoogte te komen een hoge bal van Gieljan Tissingh wordt door doelman van Zaltbommel niet klemvast gepakt door het mee springen van Lars ten Dolle, als de bal voor de voeten van Henk Baum komt lijkt de spits 1-1 te maken. Echter wordt de goal geannuleerd wegens buitenspel.

Ook na de aanvallende wissels Dani Schmitz voor William Huenestein en Emiel Goud voor Job Hoogendoorn brachten niet het gewenste effect. De bezoekers uit Vriezenveen wisten de stand op 0-1 te houden waardoor Nunspeet dit seizoen voor de eerste keer in een wedstrijd niet tot scoren kon komen.

Volgende week zaterdag 14 oktober speelt Nunspeet in Kampen tegen Go Ahead Kampen. Aanvang 15.00 uur, de wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Frans Assink.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Ronald Hoek, Lars Polinder, Marco Drost, Gieljan Tissingh, William Huenestein [61e min. Dani Schmitz], Lars ten Dolle, Marnix Tissingh [61e Frank Bronkhorst], Job Hoogedoorn [70e min. Emiel Goud],, Christian van de Kamp en Henk Baum

Opstelling DETO Twenterand:
Anthony van Zaltbommel, Koen Fleer, Stan Nijhuis [61e min. Kevin Peppels], Frank Smit [89e min. Rene Nijhof], Qays Shayesteh, Lesley Nahrwold, Kevin Aman, Hans Matti, Wybe Kram, Maarten Booyink en Mark Koetsier [46e min. Coplan Soumaoro]

Scoreverloop:
39e min. 0-1 Frank Smit [strafschop]

Gele kaart:
Nunspeet: William Huenestein en Christian van de Kamp
DETO Twenterand: Hams Matti, Mark Koetsier Kevin Aman en Coplan Soumaoro

Rode kaart:
Nunspeet:
DETO Twenterand:

Scheidsrechter: de heer Besselsen
Assistent-scheidsrechters: Dhr. P. Smeek en Dhr. S. Degirmenci.

Klik hier voor de nabeschouwing met de trainers Jos van der Veen en Freddy Smit o.l.v. Fred Pieterson (opname&montage Cor Fidder)
Klik hier voor de samenvatting (opname&montage Cor Fidder)