Zaterdag 14 oktober 2017

“Nunspeet te sterk voor Go Ahead Kampen.”

Op bezoek in Kampen was Nunspeet met 2-0 te sterk voor de thuisploeg. Nunspeet was ten opzichte van vorige week op twee plaatsen gewijzigd. Dani Schmitz en Emiel Goud vervingen Marnix Tissingh en Henk Baum. In Kampen was het tevens een weerzien met een oude bekende, namelijk Patrick Pluim. Pluim was jarenlang een vaste waarde in de ploeg van Nunspeet.

Na dertien minuten was Nunspeet dichtbij de openingstreffer. Een voorzet van Emiel Goud werd door Dani Schmitz half geraakt, maar dusdanig dat de bal voor de voeten van Christian van de Kamp kwam. Van de Kamp schoot de bal net over. Drie minuten daarna was Nunspeet wederom dicht bij een treffer, toen Emiel Goud de bal voorgaf en deze buiten bereik van doelman Tim Noordman op de bovenkant van de lat kwam. De grootste kans kwam in de 25e minuut via Lars ten Dolle. Goed terugleggen door Christian van de Kamp zorgde er voor dat Lars ten Dolle kon uithalen, ten Dolle raakte de onderkant van de lat.

Aan de andere kant was het in de 32e minuut Roy Visscher die alleen voor Henrico Abma opdook. De Nunspeet goalie kwam als winnaar uit de strijd door redding te brengen in de 1 op 1 situatie met Visscher. Twee corners net voor rust zorgden wederom voor Nunspeets gevaar ondanks de kansen gingen beide ploegen met 0-0 de rust in.

Emiel Goud bleef in de rust aan Nunspeet kant in de kleedkamer achter en werd vervangen door Marnix Tissingh. Na rust was Nunspeet nadrukkelijk opzoek naar de openingstreffer en kreeg in de 60e minuut loon na werken. Een voorzet van Dani Schmitz kwam bij invaller Marnix Tissingh die verwoestend uithaalde en de stand op 0-1 bracht.

Ook na de 0-1 kreeg Nunspeet een aantal goede kansen, Ronald Hoek en Job Hoogedoorn schoten beide net voorlangs. Terwijl de ingevallen Henk Baum zijn schot gekeerd zag worden door doelman Tim Noordman. Bij Go Ahead Kampen is het onder andere Arjen Wiegers die een grote kans kreeg om te scoren, zijn schot ging voorlangs het doel van Henrico Abma.

Uiteindelijk was het Henk Baum die in de 92e minuut de wedstrijd definitief in het slot gooide. Een vrije trap van Marnix Tissingh op Job Hoogedoorn wordt door Hoogedoorn op maat voorgegeven op Henk Baum die behendig de 0-2 op het scorebord zet.

Volgende week zaterdag 21 oktober speelt Nunspeet in Emmeloord tegen Flevo Boys. Aanvang 14.30 uur, de wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Reinoud Weiland.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Ronald Hoek, Lars Polinder, Marco Drost, Gieljan Tissingh, William Huenestein [72e min. Henk Baum], Lars ten Dolle,, Job Hoogedoorn, Emiel Goud [46e min Marnix Tissingh], Christian van de Kamp en Dani Schmitz

Opstelling Go Ahead Kampen:
Tim Noordman, Kevin Coenraad, Laurens van Keulen, Nick Hendriks [46e min. Daan van Enk], Nick van der Kooi, Arjan Wiegers, Patrick Pluim [72e min. Luuc Knul], Leroy Knol, Roy Visscher, Yannick Groen en Nico Veldman [60e min. Wilbert Wessels]

Scoreverloop:
61e min. 0-1 Marnix Tissingh
90e +2 min. 0-2 Henk Baum

Gele kaart:
Nunspeet: Lars ten Dolle en Christian van de Kamp
Go Ahead Kampen: Kevin Coenraad en Luuc Knul

Rode kaart:
Nunspeet: