Op vrijdag 19 mei 2023 was het dan eindelijk zover, eerste toernooi waaraan de Walking Footballers van de vv Nunspeet hebben deelgenomen

Wij hebben gereageerd op de uitnodiging van WF AGOVV om deel te nemen aan de “Veluwe Cup 2023”.

Rond 9:00 uur vertrokken wij met 10 spelers richting Apeldoorn en aldaar werden we met koffie/thee ontvangen. Na uitleg van de spelregels en programma van die dag, kregen we een gezamenlijke warming-up.

De eerste wedstijd van 15 minuten was meteen een topper tegen AGOVV1 en ondanks 80% balbezit, werden we afgedroogd met 5-0!!.

We kregen als tip mee om altijd een speler constant achter te houden en dat had resultaat, de tweede wedstrijd tegen DOVO werd met 3-1 gewonnen en de derde wedstrijd tegen SKV Wageningen werd maar liefst 9-0 van het veld gespeeld.

Dat betekende dat we 2e in de poule werden en we moesten spelen om 3e en 4e plaats tegen AGOVV2 van de andere poule.

Deze wedstrijd was erg spannend, na een 0-1 achterstand bogen we deze om in een 2-1 voorsprong en zo waren verzekerd van de 3e plaats van het toernooi Veluwe Cup WF 2023 in Apeldoorn. Vaste supporter was Luud Meeder, onze vrouwelijke medespeler.

Het was een goed georganiseerd toernooi, prima weersomstandigheden en keerden met een tevreden gevoel huiswaarts na onze eerste toernooideelname. Ons tweede toernooi staat gepland op zaterdagmiddag 24 juni 2023 op de Strokel te Harderwijk (VVOG).

Gerrit ten Brink ontbreekt op de foto.