Beste Ouders en Jeugdspelers,

Met veel plezier en enthousiasme presenteren wij de voorlopige teamindeling voor het seizoen 2024-2025! We zijn overweldigd door de vele aanmeldingen en het groeiende enthousiasme voor onze club. Dankzij jullie betrokkenheid kunnen we dit seizoen starten met wederom een groot aantal teams.

Trainers en teammanagers gezocht!
Allereerst willen we onze dank uitspreken aan de vrijwilligers die zich al hebben aangemeld om als trainer, teammanager, of coach te helpen. Jullie inzet is van onschatbare waarde! Toch hebben we nog enkele openstaande posities bij diverse teams. Bij de teams waar nog minimaal 1 trainer én 1 teammanager nodig is, staat “VACATURE / OUDERS” vermeld. Deze vacatures moeten nog vanuit het team zelf ingevuld worden. Heb je hier vragen over of wil je helpen, neem contact op met Voetbalzaken Jeugd via jeugdcommissie@vvnunspeet.nl. Samen kunnen we ervoor zorgen dat ieder team de training en begeleiding krijgt die het verdient.

Hoe komt de teamindeling tot stand?
Bij het samenstellen van de teams laten we niets aan het toeval over. We verzamelen uitgebreide informatie door middel van:

• Interne scoutings- en evaluatieformulieren: Bijna alle begeleiders hebben deze formulieren ingevuld om een compleet beeld te geven van de spelers en het afgelopen seizoen.
  • Observaties door selectietrainers en de interne scoutingscommissie: Gedurende het seizoen worden teams van zowel de onderbouw (O8 t/m O13) als bovenbouw (O14 t/m O19) regelmatig geobserveerd.
  • Meetrainen met andere teams: Spelers krijgen de kans om in een andere voetbalomgeving te voetballen, wat positief wordt ontvangen door zowel spelers als begeleiders.

We kijken niet alleen naar voetbalkwaliteiten, maar ook naar sociale aspecten zoals gedrag en vriendschappen. Daarnaast blijven we in overleg met teammanagers en trainers om de best mogelijke teamindeling te maken.

Wat verder van belang is:

• Spelersaantallen: De meeste teams zijn goed gevuld. Bij sommige teams zijn de aantallen nog niet helemaal optimaal. Nieuwe aanmeldingen in sommige leeftijdscategorieën zijn dus welkom. Onze ervaring is echter dat dat gedurende de zomervakantie en bij start van het nieuwe seizoen wel goed komt. Mochten nieuwe inschrijvingen niet direct geplaatst kunnen worden, dan is meetrainen totdat er ruimte is altijd een mogelijkheid. Door de grote aantallen in verschillende leeftijdscategorieën én de geldende dispensatieregels vanuit de KNVB zijn een aantal spelers noodzakelijk vervroegd doorgeschoven naar een hogere leeftijdscategorie. Zo voorkomen we overvolle teams en krijgt ieder lid de kans en ruimte op evenveel speelminuten.
  • Trainingsschema: Ons doel is dat elk team twee keer per week kan trainen. Door de groei van het aantal teams en overlappende wensen van trainers, zijn we nog druk bezig met een definitief trainingsschema. Concept trainingsschema staat in de bijlage.
  • Klasse indeling: Bij elk team staat in een separaat overzicht vermeld in welke klasse ze gaan starten in de competitiewedstrijden van de KNVB. Het fasenmodel zorgt gedurende het seizoen voor een goede balans en meer plezier in het spel.

Wie beslist?
De uiteindelijke teamindeling wordt bepaald door de commissie Voetbalzaken Jeugd, in samenspraak met trainers, teammanagers, interne scouts en andere betrokkenen. Hoewel we ons best doen om aan zoveel mogelijk wensen te voldoen, moeten er soms keuzes gemaakt worden die misschien niet iedereen had verwacht. De indeling is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid tot stand gekomen.

Is de indeling definitief?
De gepubliceerde teamindeling is voorlopig en kan nog worden aangepast op basis van nieuwe inschrijvingen of uitschrijvingen in de zomer. Ons doel is dat iedereen kan voetballen en genieten van het spel.

Vragen?
We streven ernaar zoveel mogelijk aan jullie wensen en voorkeuren te voldoen. Mocht de teamindeling niet helemaal aan jullie verwachtingen voldoen, begrijpen we dat dit teleurstellend kan zijn. We staan altijd open voor vragen en opmerkingen en nodigen jullie van harte uit om contact op te nemen met de commissie Voetbalzaken Jeugd. Samen kunnen we ervoor zorgen dat iedereen een geweldige tijd heeft. We kijken ernaar uit om samen met jullie een fantastisch en sportief seizoen tegemoet te gaan, waarin ieder kind de kans krijgt om met plezier en op zijn of haar niveau te voetballen.

Met sportieve groet,
Voetbalzaken Jeugd & Trainers/teammanagers

Indeling via onderstaande link:
vv Nunspeet – Publiek – Indeling Jeugdteams 2024-2025 – Alle documenten (sharepoint.com)