Supportersvereniging

De Supportersvereniging vv Nunspeet is opgericht op 1 juni 1966 en heeft door de jaren heen een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd. De 52-jarige Supportersvereniging heeft er altijd naar gestreefd de destijds gekozen doelstelling na te komen: “Het steunen van voetbalvereniging vv Nunspeet in financiële en materiële zin”. Dit heeft door de jaren geresulteerd in het schenken van vele materiële zaken: de 4-tegen-4-goaltjes voor de pupillen, hometrainers, een wasmachine, sanitair in de kleedkamers en de aanschaf van meubilair voor de kantine.

Daarnaast droeg de Supportersvereniging bij aan het opknappen van de staantribunes, worden er al jarenlang activiteiten voor de jeugd georganiseerd en schenkt de Supportersclub jaarlijks een financiële bijdrage aan vv Nunspeet. Dit zijn de zaken die met de contributie, de opbrengst van de verkoop van clubartikelen, de lotenverkoop en de opbrengst van andere activiteiten in het belang van eenieder met een blauwgeel hart zijn gerealiseerd. Naast het realiseren van de doelstelling zoals boven verwoord, neemt het bestuur van de Supportersvereniging het clubbestuur een aantal zaken uit handen, zoals de uitgave van het programmablad en de merchandising.

Goos Siebelinktribune
De Supportersvereniging staat tijdens thuiswedstrijden altijd op de bekende Goos Siebelinktribune (vernoemd naar de bekende oud-voorzitter); dé plek waar veel vaste supporters van Nunspeet eens in de twee weken naar de thuiswedstrijden kijken. Inmiddels zijn diverse leden van de Supportersclub ook buiten het voetbal om bevriend geraakt.

Samenwerking en contacten
De Supportersvereniging nodigt bij thuiswedstrijden de Supportersvereniging van de bezoekende club uit. Naast de gezelligheid die dit met zich meebrengt, worden dan ook ideeën voor activiteiten uitgewisseld. Zo waren er de afgelopen jaren contacten met bijna alle verenigingen uit de hoofdklasse B en C en de eerste klasse D, waarbij we elkaar zelfs op feestavonden uitnodigden. Met de verenigingen van DETO Twenterand en Harkemase Boys is het contact omgezet naar vriendschap. Het contact met DETO Twenterand resulteerde in deelnames van vv Nunspeet aan de open dag van DETO Twenterand, en de speciale DETO-dag die in 2008 in Nunspeet werd gehouden. Zestig jeugdspelers werden die dag vermaakt met activiteiten rondom de FC Zwolle-bus, en zowel het eerste elftal als de oudjes van beide verenigingen speelden tegen elkaar. De dag werd met honderd (!) mannen en vrouwen uit Vriezenveen middels een barbecue en een feestje afgesloten. Met Harkemase Boys hebben we lief en leed gedeeld. Want dat het leven niet alleen uit feestjes bestaat, hebben zowel Nunspeet als Harkema in 2014 gemerkt. Beide verenigingen verloren dat jaar een bestuurslid/vriend. En juist op die momenten hebben zij elkaar gesteund: heel bijzonder! Gelukkig hebben we samen ook veel mooie herinneringen; zo zijn we eens met de limousine naar de feestavond in Harkema geweest.

Steun ondernemend Nunspeet
Wij zijn zeer content met de steun van al onze sponsors, die onze activiteiten mogelijk maken door ons financieel te steunen of prijzen ter beschikking te stellen. Onze hoofdsponsor is Maxi Promo, die ons in kleding steekt en zijn naam aan de Nieuwjaarsloop heeft verbonden.

Nunspeet 1
Uiteraard blijft het eerste elftal van Nunspeet de spil waar alles om draait. Het succes van de Supportersvereniging loopt grotendeels parallel aan de resultaten van Nunspeet 1. Toch kunt u ook in minder voorspoedige tijden genieten of gebruikmaken van de door de Supportersvereniging aangeboden diensten en artikelen. Om het voorzieningenniveau op het huidige peil te handhaven of zelfs uit te bouwen, roepen wij u op om u aan te melden als lid, of anderen te enthousiasmeren voor een lidmaatschap van de Supportersvereniging. Voor een lidmaatschap kunt u een e-mail te sturen aan svvvnunspeet@gmail.com. Voor het geld hoeft u het niet te laten; de contributie bedraagt slechts € 10,- per jaar. Voor dit luttele bedrag heeft u recht op deelname aan exclusieve supportersvereniging activiteiten. Maar het allerbelangrijkste is en blijft dat u middels een lidmaatschap van de Supportersvereniging laat blijken dat de fantastische en uitzonderlijke voetbalvereniging Nunspeet u na aan het hart ligt.

Op de pagina’s Activiteiten en Fanshop ziet u een overzicht van de activiteiten en de fanartikelen van de Supportersvereniging.