De definitieve teamindelingen voor de jeugd voor het 100 jarig jubileum seizoen 2024-2025 zijn bekend. Met deze teams starten we fase 1. Er zijn enkele aanpassingen gemaakt sinds de voorlopige concept indeling, en we beginnen met meer teams dan vorig jaar!!

We zijn blij met de vrijwilligers die trainer, begeleider, grensrechter of teammanager willen zijn voor hun kind of familielid.

Voordat u echter naar de indelingen kijkt: we zoeken nog begeleiders voor een paar teams, aangeduid met “VACATURE”. We roepen op om je aan te melden zodat alle teams volledige begeleiding hebben.

Hoe komt de teamindeling tot stand?
We willen graag vertellen hoe het één en ander werkt bij de nieuwe teamindeling. We gaan zeker niet over één nacht ijs. Vooraf verzamelen we zoveel mogelijk informatie:

• Interne scoutings/evaluatieformulieren; alle begeleiders hebben het verzoek gehad om de evaluatieformulieren voor hun team in te vullen. Hierin worden diverse voetbaltechnische zaken vastgelegd over alle spelers in het verloop van het afgelopen seizoen;
  • Gedurende het seizoen kijken selectietrainers, leden van de interne scoutingsommissie en Voetbalzaken Jeugd meerdere keren bij de teams van de onderbouw (O8 t/m O12) en bovenbouw (O13t/m O19);

Op basis van bovenstaande info hebben we een goed beeld van de jeugdspelers. Bij de uiteindelijke teamindeling wordt er niet alleen naar voetbalkwaliteiten gekeken, maar ook naar sociale aspecten als gedrag, en waar mogelijk, vriendjes en voorkeuren. Tevens blijven we in overleg met leiders en trainers over de indeling.

Wie beslist?
Zoals uitgelegd, wordt de procedure algemeen ondersteund. Voetbalzaken Jeugd heeft de uiteindelijke verantwoordelijkheid voor de teamindeling.

De definitieve selectie voor de indeling van de selectieteams is verricht door de betreffende selectietrainers. De samenstelling van de overige teams is mede bepaald door input van trainers/leiders, interne scouting, suggesties, voorkeuren van ouders/spelers, en dergelijke. Deze input is zoveel mogelijk meegenomen, hoewel er soms andere keuzes gemaakt moeten worden dan men verwacht. We kunnen echter bevestigen dat de indeling met veel zorgvuldigheid tot stand is gekomen.

Is de indeling definitief?
De onderstaande teamindeling is vastgesteld op basis van het huidige ledenbestand. Afhankelijk van de aanmeldingen in de zomer, kan er in uitzonderlijke situaties nog een wijziging plaatsvinden. Ons doel is om iedereen een plek te bieden om te voetballen!

Vragen
Ondanks dat we proberen het zo zorgvuldig mogelijk te doen, leert de ervaring dat we niet alle wensen en voorkeuren kunnen inwilligen. Tevens zullen er spelers/ouders teleurgesteld zijn, dat hun zoon/dochter niet in het gewenste team is gekomen.

Heeft u vragen en/of opmerkingen, richt deze dan aan Voetbalzaken Jeugd.

Wij gaan er van uit dat we volgend seizoen weer leuke en fijne teams hebben waarbij een mooi en sportief seizoen tegemoet gaat.

Voetbalzaken Jeugd & Trainers/teammanagers

Indeling via onderstaande link:
vv Nunspeet – Publiek – Indeling Jeugdteams 2024-2025 – Alle documenten (sharepoint.com)