Wie aan het begin van het seizoen had gedacht dat de JO17-1 kampioen zou worden in de hoofdklasse zou voor gek worden verklaard. Een nieuwe formatie, lange wenperiode, voor sommige spelers nieuwe posities met enige weerstand werd het plan wel uitgevoerd. In de eerste seizoenshelft eindigde onze jongens dan ook op de 7e plek met 13 punten en een doelsaldo van -3 in 11 wedstrijden. Wel werden de meeste punten behaald in de laatste wedstrijden van de eerste seizoenshelft. Hier werd dan ook het vertrouwen geput voor de tweede helft van het seizoen.

Toen de competitie bekend werd met twee ploegen die in het eerste seizoenshelft tweede zijn geëindigd wisten we dat we aan de bak konden. Het begin was prima met een 0 – 2 overwinning bij CSV Apeldoorn. Waarna gelijk Robur et Velocitas op het programma stond. Een goed georganiseerde ploeg, in de uitwedstrijd hebben we ook verdiend verloren met 3 – 1. Teuge volgde en op een knollenveld werd met 1 -2 gewonnen. Toen was het de beurt aan Epe, voor de derde keer dit seizoen. De eerste twee keer eindigde helaas in twee verloren partijen voor de jongens van Nunspeet. Vandaag was het totaal anders, de jongens laten zien dat hard werken beloond wordt en Epe werd dan ook dik verdiend met 7 – 2 verslagen. Daarna was het weer de beurt aan CSV Apeldoorn, ook zij werden met 8 – 0 verslagen en het vertrouwen in een mogelijk kampioenschap groeide. Nu kwam het aan op de wedstrijd tegen Robur, op dit moment hadden zij één punt meer en moest er dus gewonnen worden om het initiatief te kunnen pakken. Op een maandagavond was het Nunspeet die er alles aan deed om te winnen. De wedstrijd eindigde ook in een mooie 5 – 0 overwinning. Nu was het zaak om de aankomende twee wedstrijden het niet te laten liggen. Even leek het er op dat het zou gebeuren tegen Teuge, tot tien minuten voor tijd stonden we 0 – 1 achter, gelukkig werd het rechtgezet en eindigde de wedstrijd in 3 – 1 voor de blauw gele.

Kampioenswedstrijd zaterdag 28 mei 2022. Epe was op dit moment klaar en op de 3e plek geëindigd. Toch wisten we dat ze het niet zouden weggeven. De wedstrijd was in de eerste helft gelijkwaardig, waar de kansen voor Nunspeet waren, maar het ontbrak aan overtuiging in de afronding. Net voor rust leek Nunspeet op voorsprong te komen met een penalty, helaas eindigde deze op de paal. In de rust werd besproken dat het belangrijk is om de afspraken na te komen en te vertrouwen op elkaar. Gelukkig werd dit na vijf minuten beloond met een 0 – 1, vijftien minuten later stond het al 0 – 4. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in 1 – 6 en is Nunspeet JO17-1 dik verdiend kampioen geworden met 21 punten, 34 doelpunten voor en 8 tegen in 8 wedstrijden.

Via deze weg wil ik de jongens een enorm compliment geven voor dit seizoen, het vertrouwen aan het begin was laag, maar je ziet dat je als team en vooral met elkaar heel veel kan bereiken. Enorm veel ontwikkeling gezien bij elke speler als individu en in teamverband. Een prestatie om enorm trots op te zijn! Daarnaast alle ouders/verzorgers bedankt voor het realiseren van een mooi kampioensfeest.

Op 11 juni spelen wij de promotiewedstrijd tegen een andere kampioen uit de Hoofdklasse, wij hopen op zoveel mogelijk support!