Zaterdag 19 oktober 2024
2e klasse G Oost

“Ongeslagen reeks ten einde.”

Zaterdag jl. moest Nunspeet naar medekoploper Roda’46. Beide ploegen hadden hun 4 voorgaande wedstrijden gewonnen. In het seizoen 2022-2023 zaten beiden bij elkaar in de competitie, destijds gingen de wedstrijden voor Nunspeet met 3-1 en 2-5 verloren.

In het eerste halfuur was het van 2 kanten een wedstrijd met goed voetbal in een hoog tempo. Waarbij Nunspeet een licht veldvoordeel had. Het was echter Roda ’46 dat de score opende. Een voorzet vanaf rechts werd niet goed weggewerkt en kwam voor de voeten van Junior ten Hoor, die zijn schot in het doel zag verdwijnen, 1-0.

Het kantelpunt was op slag van rust. Bij een vrije trap van Nunspeet maakte aanvoerder Adi Draganovic een opmerking over de afstand van de muur. Waarna hij vervolgens een gele kaart kreeg voor commentaar op de leiding. Bij de discussie die hierna volgde kreeg Draganovic zijn tweede gele kaart, waardoor Nunspeet in de tweede helft met 10 spelers verder moest.

Door het overtal kreeg Roda ’46 in de tweede helft diverse kansen om de wedstrijd definitief te beslissen. Maar door de compacte verdediging en goed keeperswerk van Jardi Niebeek viel de definitieve beslissing pas in de extra tijd. Ties Kerssies wist een voorzet vanaf de achterlijn achter keeper Niebeek te schieten. Vlak hiervoor kreeg Nunspeet nog de mogelijkheid om op gelijke hoogte te komen. Na een vrije trap van Max Jansen wist keeper van den Berkt de bal te keren, in de rebound kwam de bal voor de voeten van Marnix Tissingh, zijn schot werd door van den Berkt gestopt.

A.s. donderdag 24 oktober speelt Nunspeet op Sportpark De Wiltsangh een oefenwedstrijd tegen Owios Aanvang 20:00 uur. De eerst volgende competitiewedstrijd staat voor zaterdag 2 november a.s. op het programma, Nunspeet ontvangt dan op Sportpark De Wiltsangh NSC Nijkerk. Aanvang 14:45 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu [46e min Noah Mulder], Andrew Galea, Hermen Dam [80e min. Max Jansen], Ruben Kappers [35e min Dennis van der Wal], Jonathan van ’t Hof, Bram van de Worp [70e min. Marnix Tissingh], Patrick Visser [70e min. Asse Visscher], Adi Draganovic , Marijn Haze en Joep Banse

Scoreverloop:
32e min 1-0 Junior ten Hoor