Zaterdag 28 oktober 2017

“Derby Nunspeet Hierden eindigt in gelijkspel.”

Het team van Nunspeet was ten opzichte van vorige week op één plek gewijzigd. Henk Baum keerde ten koste van Christian van de Kamp terug in de basis, de andere tien waren dezelfde die tegen Flevo boys aan de wedstrijd begonnen.

Nunspeet en Hierden speelden voor eerst een competitiewedstrijd tegen elkaar. Hierden begon sterk aan de wedstrijd en de eerste 10 minuten waren voor de bezoekers. Tot grote kansen leidde dit niet voor de Rood witte ploeg van trainer Peter Epe.

Nunspeet wist zich na deze sterke openingsfase te herpakken en diverse kansen te creëren. In de 11e minuut was het Lars ten Dolle die uit de draai bijna de 1-0 scoorde. Keeper, Nick Grootkarzijn, wist met een schitterde redding zijn doel schoon te houden. In de 15e minuut werd een overtreding op Henk Baum met een vrije trap bestraft. De vrije trap van Dani Schmitz werd door Henk Baum op schitterende wijze in het doel gekopt, 1-0. Dit leide een zeer sterke fase voor Nunspeet in. Met viel kunst en vliegwerk wisten de verdedigers van Hierden met o.a. een redding op de lijn verdere schade te voorkomen. Kansen voor Tissingh en Schmitz zorgen niet voor een bevrijdende 2-0 voorsprong.

Hierden kon hier niets tegen in brengen, totdat slecht uitverdedigen van Nunspeet in de blessuretijd van de eerste helft voor een mogelijkheid voor Hierden zorgde. Hierden liet dit buitenkansje niet onbenut en door een doelpunt van Abdelali Akachar werd de ruststand op 1-1 bepaald.

De tweede helft liet meer spanning dan goed voetbal zien. Veel strijd werd er geleverd op het middenveld waardoor grote kansen lang uitbleven. Zo duurde het tot de 54e minuut voordat Henk Baum zichzelf vrijspeelde, maar zijn schot ging net voorlangs. Vanaf de 80e minuut leek de wedstrijd dan eindelijk los te komen. Eerst was het opnieuw Baum die zijn hoofd net niet voldoende tegen de bal aan kon krijgen, gevolgd door de ingevallen Christian v/d Kamp die ook net iets tekort kwam voor het winnende doelpunt.

Aan de andere kant mistte Hierden ook een vrij kopkans op 1-2 en zou hierdoor de 3 punten mee naar Hierden kunnen nemen. In de slotminuten werd v/d Kamp nog de diepte ingestuurd. Op het moment dat hij oog in oog zou komen te staan met keeper Nick Grootkarzijn wist een verdediger, met een prachtige verdedigende actie, deze grote mogelijk onschadelijk te maken.

Volgende week zaterdag 4 november speelt Nunspeet in Wierden tegen SVZW. Aanvang 14:30 uur, de wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter E.M. v/d Hoek.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Ronald Hoek, Lars Polinder, Marco Drost, Gieljan Tissingh[46e min. Marc Dekker], William Huenestein, Lars ten Dolle, Marnix Tissingh [63e min. Niek Fidder], Job Hoogedoorn [66e min. Christian v/d Kamp], Henk Baum en Dani Schmitz

Opstelling Hierden:
Nick Grootkarzijn, Ewout Mulder, Stefan Jansen, William Beelen, Brian Klaassen, Jeroen Spoelstra, Abdelali Akachar, Dominique Denzel, Naoufal Boutachkourt [78e min. Ouanis Akachar], Emund Mijnheer en Senad Salihi [66e min. Ali El Haddadi]

Scoreverloop:
15e min. 1-0 Henk Baum
45e min. 1-1 Abdelali Akachar

Gele kaart:
Nunspeet: Gieljan Tissingh, Lars ten Dolle en Lars Polinder
Hierden: Ewout Mulder

Rode kaart:
Nunspeet: