Zaterdag 4 november 2017

“Nunspeet te sterk voor SVZW.”

Nunspeet heeft in Wierden een knappe overwinning geboekt op SVZW. De ploeg van trainer Freddy Smit won in Wierden met 1-2 van de thuisploeg. Ten opzichte van de wedstrijd tegen vv Hierden was het team van Nunspeet op één plaats gewijzigd. Christian van de Kamp begon ten kosten van Dani Schmitz in de basis.

Beide ploegen kregen in de openingsfase van de wedstrijd een aantal kansjes, tot grote mogelijkheden leidde dit echter niet. In de 24e minuut was het Christian van de Kamp die op links door kwam, SVZW speler John Lubbers moest aan de noodrem trekken en een vrije trap op de rand van de zestien meter weggeven.

Het was Henk Baum die met rechts aanlegde voor de vrije trap en deze tegen de touwen pegelde en zo de 0-1 op het scorebord bracht. Aan de andere kant was het SVZW wat kansen kreeg om de gelijkmaker te maken, maar wist deze niet te benutten.

Vier minuten voor rust was het Marnix Tissingh die de bal voorgaf, de bal kwam in de kluts voor de voeten van Henk Baum die met een omhaal de 0-2 binnen schoot. Net voor rust was het Nunspeet dat goed weg kwam wanneer een balletje van Lars Kamperman Leferink buiten bereik van Henrico Abma door de paal gekeerd werd.

Na rust was het voornamelijk SVZW wat nadrukkelijk op zoek ging na de aansluitingstreffer, maar vond keer op keer keeper Henrico Abma op hun weg. Aan de andere kant waren het Henk Baum, uit een vrije trap, en Job Hoogedoorn, met een schot, die dichtbij de 0-3 waren.

In de 71e minuut kwam Nunspeet met de schrik vrij als een vrije trap van Ferdi ter Avest op de lat beland. Zes minuten nadat ter Avest op de lat had geschoten, was het als nog raak toen een schot van ter Avest buitenbereik van doelman Henrico Abma tegen de touwen ging. Hierdoor ging Nunspeet nog een heet kwartiertje in de regen tegemoet.

In de slotfase wist Nunspeet stand te houden en na 95 minuten spelen gingen de punten mee naar Nunspeet.

A.s.dinsdag 7 november speelt Nunspeet op Sportpark De Wiltsangh voor de Districtsbeker Oost tegen WZC Wapenveld. Aanvang 20:00 uur, de wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter H. van Beek.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Ronald Hoek, Lars Polinder, Marco Drost, Gieljan Tissingh, William Huenestein, Lars ten Dolle, Marnix Tissingh, Job Hoogedoorn [72e min. Dani Schmitz], Christian v/d Kamp en Henk Baum [90e min. Frank Bronkhorst].

Opstelling SVZW:
Jens Veldwachter, Lars Kamperman Leferink, Michael Wensing, Burak Basut, John Lubbers, Deniz Sahbaz, Ferdi ter Avest, Yessin Maskoul, Karlo Borghuis, Maarten Jansen, Dries Buimer.

Scoreverloop:
25e min. 0-1 Henk Baum
42e min. 0-2 Henk Baum
78e min. 1-2 Ferdi ter Avest

Gele kaart:
Nunspeet: Lars ten Dolle, Marnix Tissingh, Ronald Hoek, Henk Baum
SVZW: Burak Basut

Rode kaart:
Nunspeet:
SVZW:

Scheidsrechter: de heer E.M. v/d Hoek
Assistent-scheidsrechters: de heren R.C. Cadogan en Y.Q. Heeren