Zaterdag 18 november 2017

“Nunspeet vergeet te scoren en speelt gelijk.”

Afgelopen zaterdag speelde Nunspeet tegen Vroomshoopse Boys. Ondanks de intocht van Sinterklaas in Nunspeet werden er op sportpark de Wiltsangh geen cadeautjes uitgedeeld. De wedstrijd eindigde zoals hij begon 0-0.

Zowel Nunspeet als tegenstander Vroomshoop hebben beiden moeite met het scoren deze competitie. Nunspeet scoorde tot de wedstrijd van zaterdag negen keer, Vroomshoopse Boys wist met 8 treffers het net nog minder te vinden. Achteraf gezien is de einduitslag van 0-0 dan ook niet zo verrassend.

Het veldspel van Nunspeet was zeker goed te noemen. Vooral over de eerste helft was trainer Freddy Smit bijzonder tevreden. Zowel over flanken als door het opvangen van de tweede bal wist Nunspeet vaak voor gevaar te zorgen. Zo kopte Hoogedoorn in de 10e minuut net over en in de 23e minuut miste dezelfde Hoogedoorn oog in oog met de keeper een goede mogelijkheid. In blessuretijd creëerde vd Kamp de beste kans maar opnieuw wist de keeper met een schitterende reflex een doelpunt voor Nunspeet te voorkomen.

In de 2e helft opnieuw een groot aantal kansen voor Nunspeet maar gescoord werd er niet. Zowel van dichtbij als van afstand werd het net niet gevonden.

De eindstand van 0-0 was dan ook een terechte afspiegeling van de wedstrijd, veel kansen voor Nunspeet en een hard werkend Vroomshoopse Boys dat met veel kunst en vliegwerk het gelijke spel over de streep wist te trekken.
Door deze uitslag blijft Nunspeet steken op een keurige 4e plaats in de eerste klasse D.

Zaterdag 25 november gaat Nunspeet in Dronten op bezoek bij asv Dronten. De wedstrijd staat onder leiding van de heer M. de Boer en begint om 14:30 uur.

Op dinsdagavond 28 november a.s. speelt Nunspeet voor de Districtsbeker tegen BAS uit Biddinghuizen. Deze thuiswedstrijd op sportpark De Wiltsangh begint om 20:00 uur.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Ronald Hoek, Lars Polinder, Marco Drost, Gieljan Tissingh, William Huenestein [81e min. Niek Fidder], Lars ten Dolle, Marnix Tissingh, Job Hoogedoorn, Christian v/d Kamp en Henk Baum [72e min. Dani Schmitz].

Opstelling Vroomshoopse boys:
Tim Sickman, Andijn van Veen, Ramon Bolks, Lars Scholten, Ton Kunst, Jos Hutten, Robert Veld [66e min. Ramon de Jong], Melvin Hulsegge, Jordy Brinkman, Robin Drenthen en Leon Dogger [88e min. Rutger Schrijver].

Gele kaart:
Nunspeet: –
Vroomshoopse boys: –

Rode kaart:
Nunspeet:
Vroomshoopse boys:

Scheidsrechter: de heer J. van Dijk
Assistent-scheidsrechters: de heren S. Dorsthorst en S. Degirmenci

Klik hier voor de nabeschouwing met de trainers Karlo Meppelink en Freddy Smit o.l.v. Fred Pieterson (opname&montage Cor Fidder)
Klik hier voor de samenvatting (opname&montage Cor Fidder)