Zaterdag 25 november 2017

“Nunspeet legt tegen asv Dronten een matige wedstrijd op de mat.”

Na het gelijke spel vorige week tegen Vroomshoopse Boys moest de ploeg van trainer Freddy Smit in de polder op bezoek bij asv Dronten. Ten opzichte van vorige week wijzigde trainer Freddy Smit de ploeg noodgedwongen op een plaats. Job Hoogendoorn ontbrak wegens een blessure, Dani Schmitz was de vervanger van Hoogendoorn.

Nunspeet was binnen vijf minuten al gewaarschuwd toen Kevin van der Vlug uithaalde en de lat boven doelman Henrico Abma raakte. Drie minuten na het waarschuwingsschot was het als nog raak. Verdediger Rik Breemhaar kopte uit een corner de 1-0 achter doelman Abma. Spits Christian van de Kamp moest in de 27e minuut wegens een blessure gewisseld worden, de Nunspeet spits werd vervangen door Jos Huijgen.

Een matig spelend Nunspeet wist in de 1e helft weinig te creëren en mocht van geluk spreken dat het bij rust nog maar 1-0 stond. Het was asv Dronten dat in de 52e minuut de wedstrijd in het slot kon gooien. Binnen een aantal seconden raakte de thuisploeg de beide palen tot een doelpunt leidde het echter niet.

Een een kwartier voor tijd was het Henk Baum die op aangeven van Gieljan Tissingh enige verlichting in het Nunspeet kamp wist te brengen. Baum wist met een bekeken wippertje de bal over doelman Elmali te wippen en bracht zo de stand op 1-1.

In de 85e minuut werd asv Dronten geholpen door scheidsrechter de Boer. Een verdedigende actie van Gieljan Tissingh op de bal werd door de leidsman bestraft met een vrije trap. Uit de vrije trap was het Kevin van der Vlag die de stand op 2-1 bracht.

Nunspeet leek in de blessuretijd van de tweede helft alsnog een punt te pakken in Dronten. Een schot van Dani Schmitz werd door doelman Elmali slecht verwerkt, de reboundwerd door Lars ten Dolle net naast geschoten, waardoor de punten in Dronten bleven.

Nunspeet speelt aanstaande dinsdag 28 november om 20:00 uur thuis voor de Districtbeker Oost. De wedstrijd zal onderleiding van scheidsrechter Z. Pouls staan. Aanstaande zaterdag 2 december komt Fc Zutphen op bezoek op de Wiltsangh, aanvang 14.45 uur.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Ronald Hoek, Lars Polinder, Marco Drost, Gieljan Tissingh, William Huenestein [61e min. Niek Fidder], Lars ten Dolle, Marnix Tissingh [66e min. Frank Bronkhorst], Dani Schmitz, Christian v/d Kamp [27e min. Jos Huijgen] en Henk Baum.

Opstelling asv Dronten:
Eser Elmali, Laurens Brouwer,Rik Breemhaar, Chris van Maanen, Vincent ter Burg, Jeroen van der Meer, Kevin van de Vlag, Jodi de Boer [81e min. Lucky Akot], Martijn Timmer, Ntalu Ricardo Ndombaxi Antonio en Liska Tibor

Scoreverloop:
  8e min. 1-0 Rik Breemhaar
74e min. 1-1 Henk Baum
85e min. 2-1 Kevin van der Vlag

Gele kaart:
Nunspeet: Ronald Hoek en Gieljan Tissingh
asv Dronten: Jodi de Boer en Chris van Maanen

Rode kaart:
Nunspeet:
asv Dronten: