Zaterdag 2 december 2017
1e klasse D

“Nunspeet wint, na 2-0 achterstand, met 5-4.”

Nadat dinsdagavond jl., na het beter nemen van strafschoppen, de 3e ronde van de Districtsbeker werd bereikt, moest zaterdag de strijd tegen hekkensluiter Fc Zutphen worden aangegaan.

Blijkbaar waren de spelers van Nunspeet in de eerste 7 minuten nog niet helemaal bij de les, want toen de toeschouwers, trainer en wisselspelers hun plek hadden opgezocht stond er een 0-2 voorsprong voor FC Zutphen op het scorebord.

Nunspeet moest dus vol gas in de achtervolging en na een noodzakelijke omzetting door trainer Freddy Smit werd er succesvol gezocht naar de aansluitingstreffer. Deze volgde al snel, in de 10e minuut scoorde Marnix Tissingh met het hoofd uit een corner van Dani Schmitz. Deze 2-1 gaf Nunspeet rust om op zoek te gaan naar de gelijkmaker.

De gelijkmaker volgde snel, het was opnieuw Marnix Tissingh die in de 23e minuut, uit een vrije trap van Dani Schmitz, met zijn hoofd wist te scoren en de stand op 2-2 wist te brengen. Nunspeet dat de slappe eerste 10 minuten inmiddels volledig recht had gezet, kon zelfs nog opgelucht de kleedkamer opzoeken. Het was uitblinker Schmitz die in de 45e minuut een terecht toegekende vrije trap op het randje van de 16 meter schitterend wist binnen te schieten, ruststand 3-2 voor Nunspeet.

In de 2e helft was Nunspeet heer en meester en volgden schitterende aanvallen elkaar snel op. In de 57e minuut was het Niek Daalmeijer die zijn competitiedebuut mocht maken voor Nunspeet. Dit talent van Nunspeet mocht Ten Dolle vervangen, nadat deze op ongelukkige wijze en zoals het zich aan laat zien een zware knieblessure opliep.

Het duurde tot de 61e minuut voordat spits Baum de 4-2 wist binnen te schieten, op aangeven van invaller Daalmeijer maakte Baum oog in oog met de keeper van Zutphen geen enkele fout. Nadat Bronkhorst, Drost kwam vervangen wist “Man of the Match” Dani Schmitz opnieuw te scoren en de stand op 5-2 te brengen. De wedstrijd leek gespeeld……

Trainer Smit wisselde Niek Fidder nog voor Job Hoogedoorn en het wachten was op een hogere score voor Nunspeet. Maar zoals Nunspeet de eerste 10 minuten van deze wedstrijd niet scherp oogde, werden de laatste 10 minuten ook voor de gasten uit Zutphen. Binnen 5 minuten wist men terug te komen tot 5-4 zodat het tot het laatste fluitsignaal spannend bleef op sportpark “De Wiltsangh”. De gelijkmaker die ook zeker niet verdiend zou zijn bleef uit.

De uitslag Nunspeet – Fc Zutphen 5-4 is niet helemaal uniek. Zaterdag 9 maart 1996 verloor Nunspeet met 4-5 van Fc Zutphen (destijds Wilhelmina SSS). Na een 2-4 achterstand kwam Nunspeet terug tot 4-4, maar verloor uiteindelijk met 4-5. Doelpuntenmakers waren toen, onze huidige hoofdtrainer, Freddy Smit (3x) en Mathieu van Tienhoven.

Nunspeet houdt door deze sensationele overwinning de 4e plaats stevig in handen. Zaterdag 9 december gaat Nunspeet in Vriezenveen op bezoek bij DOS ’37. De wedstrijd staat onder leiding van de heer N. Weneker en begint om 14:30 uur.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Ronald Hoek, Lars Polinder, Marco Drost 69e min. Frank Bronkhorst] , Gieljan Tissingh, William Huenestein, Lars ten Dolle [57e min. Niek Daalmeijer], Marnix Tissingh, Job Hoogedoorn [85e min. Niek Fidder], Dani Schmitz en Henk Baum.

Opstelling Fc Zutphen:
Marijn Sangers, Jocko Koster, Aldo Joaquim, Muhammed Kaya [78e min. Tarkan Polat], Luuk Meijer, Rick Vlutters [69e min. Radjinher Banwari], Niek Bakkerweerd, Sebastian van Laar, Moussa Nahimana, Jelle Macare [46e min. Joost van Vliet] en Thomas Nijkamp

Scoreverloop:
 6e min. 0-1 Niek Bakkerweerd
 7e min. 0-2 Marco Drost e.d.
10e min. 1-2 Marnix Tissingh
23e min. 2-2 Marnix Tissingh
45e min. 3-2 Dani Schmitz
61e min. 4-2 Henk Baum