Dat de Voetbalvereniging Nunspeet veel trouwe leden kent, bleek wel weer tijdens de nieuwjaarsreceptie. Er werden maar liefst vijf jubilarissen gehuldigd voor hun 50-jarig lidmaatschap en negen voor hun 25-jarig lidmaatschap.

Voorzitter Rob Buis ging in zijn nieuwjaarstoespraak in op de ontwikkelingen binnen de club. Maar als voetballiefhebber toch ook maar even de teleurstelling over het Nederlands elftal: “We zijn echt ver weggezakt, maar gelukkig hebben we ook nog de Oranje leeuwinnen”. Daarnaast verwondering over een transfersom van 85 miljoen voor een Nederlandse verdediger “waar gaan we naar toe?”

Dichterbij noemde hij de wijziging door de nieuw ingevoerde wedstrijdvormen voor pupillen, waar eerst wat scepsis over bestond, maar meer en meer als positief wordt gezien. Na een roerige periode is er meer rust gekomen.

Rob Buis: “Er zijn grote stappen gezet in de financiële huishouding, met nadrukkelijke hulde aan het interim bestuur én de financiële commissie. We hebben -als gedeeltelijk nieuw bestuur- de afgelopen maanden met alle commissies gesproken en ideeën uitgewisseld”.

Als speerpunten werden drie items genoemd: Het ontwikkelen en vaststellen van beleid op voetbalgebied, het structureren van processen en afspraken en streven naar een gezonde financiële situatie en de Revitalisering van het sportpark in de vorm van een nieuw kunstgrasveld en mogelijk een nieuwe accommodatie. Dit laatste zal veel inzet vergen. Buis: ”Vanzelfsprekend hopen we dat dit haalbaar wordt. Daarbij zullen we alle hulp nodig hebben, van onze leden, vrijwilligers, sponsoren maar ook van de gemeente. We zijn hier al druk mee bezig en de komende periode worden de plannen verder uitgewerkt”.

Daarna vond de huldiging plaats van de 15 jubilarissen. Oorkonde voor het 50-jarig lidmaatschap en bloemen werden uitgereikt door Betty Wieteler van Lief en Leed vv Nunspeet bestemd voor Sip Kroondijk, Hans van de Kolk, Theo van Nieuwenhuize, Henk Bonestroo en Aart Westhuis.

Speld en bloemen voor de 25-jarige trouwe leden: Henk Mulder, Aalt Vlijm, Henk Westhuis Sr., Peter Bakker, Roelof Vos, Dennis Mulder, Reinaldo Hup, Bart de Wilde en Jeroen Sewuster, enkelen waren deze avond verhinderd.

Op het sein van ‘de bar is open’, werd het gezellig samenzijn voortgezet.

Betty Wieteler-Bruijnes
Lief en Leed vv Nunspeet