Duchenne Heroes uit Nunspeet “ Stella trapt door voor Lennart”

We zijn blij, dat de vv Nunspeet per 1 januari 2018 weer een goed doel kan presenteren. Ze waren al te zien met een stand bij de Nieuwjaarsloop van de Supportersvereniging vv Nunspeet. Er was veel belangstelling voor de Duchenne Heroes knuffel verkoop! De opbrengst gaat 100% naar het team! In totaal werden er 61 knuffels verkocht, dus € 610,- Naar het goede doel! KLASSE.

Als u ook nog zo’n knuffel wil bestellen, kijk hiervoor op hun Facebook pagina. Voor de vv Nunspeet zijn speciaal door sponsor STELLA de grote knuffels besteld, die wij gaan uitdelen bij de bekende doelen (zie achtergrond Goede Doel vv Nunspeet).

Team Stella trapt door voor Lennart
Met Stella als hoofdsponsor, zetten deze mannen zich in voor Duchenne Heroes. Een evenement met als doel geld in te zamelen voor onderzoek naar Duchenne spierdystrofie. Een dodelijke spierziekte. Onze wens “dat in de nabije toekomst een streep kan door het woord dodelijk! Onze gezonde spieren voor de derde keer inzetten om geld in te zamelen voor onderzoek.”

Het medicijn tegen de ziekte van Duchenne moet er gewoon komen! Afgelopen jaar (2017) zijn twee Nunspeetse jonge mannen overleden aan de gevolgen van deze ziekte.

Ons boegbeeld Lennart is 28-08-2017 overleden op 33 jarige leeftijd. Dat is veel en veel te jong. Steun ons om kinderen en jong volwassenen met Duchenne een toekomst te bieden.

Samen trappen we Duchenne de wereld uit! Er is nog geen medicijn tegen deze ziekte die genezing biedt maar onderzoeken zijn hoopgevend. Het Duchenne Parents Project financiert een aantal onderzoeksprojecten. Die onderzoeken kosten veel geld!

Duchenne Heroes organiseert een Mountainbike tocht van 7 dagen, (9 – 15 september 2018) 700 km door 4 landen met 1 doel: zoveel mogelijk geld ophalen. Team “Stella trapt door voor Lennart” doet mee aan de editie 2018 en moet als startgeld minimaal € 30.000 inleggen. Het team heeft nu al zo’n 16.000 euro opgehaald. De opbrengst van Duchenne Heroes gaat naar Duchenne Parents Project en daarmee naar onderzoek naar deze wrede ziekte. “Je fietst niet zomaar een tocht, je committeert je aan een doel: aan kinderen met Duchenne”

Er wordt tevens extra geld opgehaald in de collecteweek van 22 januari – 27 januari 2018 voor Duchenne Heroes, ook in de gemeente Nunspeet. Mocht u deze hebben gemist, dan kunt u alsnog geld doneren. Kijk voor meer info en sponsoring op www.duchenneheroes.nl/stella-trapt-door-voor-lennart

De vv Nunspeet wenst de teamleden veel succes toe bij behalen van hun doel voor 2018.

Betty Wieteler-Bruijnes
Lief en Leed vv Nunspeet

Achtergrond Goede Doel vv Nunspeet
Sinds 12 jaar is de vv Nunspeet bezig om ook maatschappelijk bezig te zijn voor goede doelen in de gemeente Nunspeet. We hebben toen het besluit genomen om i.p.v. een boeket bloemen bij geboorte of jubileum e.d. een goed doel te gaan steunen en bij hen een mascotte te kopen, hier een minisjaaltje of sleutelhanger van de vv Nunspeet om te doen of als deze te duur is een kaartje met logo te maken.

Deze mascotte wordt dan tevens eind seizoen uitgereikt aan plm. 18 wedstrijdbal sponsoren, met verzoek om het volgende seizoen weer te sponsoren. Dit is altijd een groot succes, want sommige sponsoren hebben inmiddels altijd meegedaan en zijn dan benieuwd wie het volgende seizoen weer het nieuwe Goede Doel van het seizoen gaat worden en hebben hiervoor een speciaal hoekje ingericht.

Met de Nieuwjaarsloop en op de Familiedag in juni kan het goede doel van het seizoen een stand plaatsen om hun actie te promoten en zo extra geld binnen te krijgen. Ook een artikel op onze website plaatsen behoort tot de mogelijkheden. Meldt u aan als u denkt met uw goede doel hiervoor in aanmerking te komen via ssvn@vvnunspeet.nl

De afgelopen jaren zijn o.a.de volgende doelen gesponsord:
– Benefietwedstrijd voor Kukeluusje en Rene Kids van Rene Ruitenberg
– KIKA, beer met mini sjaal van de vvN(unspeet)
– Air for You Nunspeet met aapje en ons vvN sjaaltje
– ZiZoz Nunspeet met molletje met brilletje knuffel en een logokaartje van de vvN
– Stichting Opkikker met sleutelhanger vv Nunspeet
– Kukeluusje voor Corne met kukeluusje (lieveheersbeestje) knuffel en handschoenen met kukeluusjes erop
– Veluwse Wens Ambulance uit Elburg e.o. met mini ambulance en/of grote beer