Zaterdag 27 januari 2018
1e klasse D

“Nunspeet start 2de seizoenshelft met een gelijkspel.”

In voorbereiding op de 2de seizoenshelft nam de selectie van Nunspeet 1 deel aan de Nieuwjaarsloop van de Supportersvereniging en sloot deze zaterdag af met het door de Businessclub georganiseerde Klootschieten.

Een week later stond er in Groningen een trainingskamp met een oefenwedstrijd tegen Noordscheschut op het programma. Tegen het in de 1e klasse E Noord uitkomende Noordscheschut werd er met 1-4 gewonnen. Dinsdag 16 januari jl. werd er geoefend tegen VSCO ’61, deze wedstrijd eindigde in 0-0. Zaterdag 20 januari jl. werd de oefenwedstrijd tegen Owios met 2-0 verloren.

Nunspeet hervatte, na de winterstop en de voorbereiding op de 2de seizoenshelft, in Kampen de competitie tegen KHC. In de 22e minuut leek Nunspeet op voorsprong te komen. Een pass van Christian van de Kamp bereikte Henk Baum, die doeltreffend afrondde. Nadat scheidsrechter Olde Klieverink het doelpunt in eerste instantie toekende, kwam hij hier op advies van zijn assistent scheidsrechter wegens hands op terug. Drie minuten later kwam Nunspeet toch op voorsprong. Uit een corner vanaf rechts kwam de kopbal van Christian van de Kamp via een tegenstander voor de voeten van Job Hoogedoorn, die alsnog van dichtbij de 0-1 op het scorebord bracht.

Na ruim een half uur spelen wist Job Hoogedoorn een verdediger van KHC af te troeven en kon alleen op de keeper af. De ver uit zijn doel gekomen keeper Justin Bruins wist Hoogedoorn van het scoren af te houden.

Direct na rust kreeg Durk van der Leest de kans op de gelijkmaker, maar stond de paal in de weg. Nunspeet probeerde hierna de score te vergroten, maar wist het net niet te vinden. Halverwege de 2de helft kwam KHC via Kevin Isidora op gelijke hoogte. Een voorzet, vanaf rechts, van de ingevallen Mitchel Hooisma werd door de inkomende Isidora doeltreffend afgerond, 1-1. Hierna bleef Nunspeet opzoek naar de winnende treffer, maar wist niet tot scoren te komen.

Zaterdag 3 februari a.s. gaat Nunspeet in Doetinchem op bezoek bij DZC ’68. De wedstrijd begint om 14:30 uur.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Mark Dekker, Lars Polinder [77e min. Niek Fidder], Marco Drost, Gieljan Tissingh, William Huenestein, Henk Baum, Marnix Tissingh,Job Hoogedoorn, Christian van de Kamp [71e min. Niek Daalmeijer] en Dani Schmitz

Opstelling KHC:
Justin Bruins, Jarron de Lange [86e min. Chris van Dijk], Nick Notrot, Talha Ozen, Joel Visscher [63e min. Mitchell Hooisma], Karim Gabara, Brenn de Lange, Jeffrey de Nooijer, Kevin Isidora [68e min. Jorian Wellenberg], Durk van der Leest en Romano Luhukay

Scoreverloop:
25e min. 0-1 Jpb Hoogedoorn
66e min. 1-1 Kevin Isidora

Gele kaart:
Nunspeet:
KHC: –

Rode kaart:
Nunspeet: