Zaterdag 3 februari 2018

“Flitsende start na rust levert Nunspeet drie punten op.”

Zolang als het na rust duurde voordat de spelers in de Doetinchemse kou moesten wachten op het fluitsignaal van de scheidsrechter voor de tweede helft, zo snel had Job Hoogedoorn de meegereisde Nunspeetse aanhang aan het juichen. Nadat Hoogedoorn zich ontdeed van zijn Doetinchemse tegenstanders bleef Job zeer koel oog in oog met de doelman van DZC ’68. Niet veel later wist Christian van de Kamp de score zelfs te verdubbelen. Uit een hoekschop van Henk Baum kopte de spits de bal in de bovenhoek en Nunspeet zat op rozen.

Het leek zo onverwacht een relatief makkelijke middag te worden voor de equipe van Freddy Smit. Daar zag het voor rust niet naar uit. Een wedstrijd met veel fysieke duels die veelal op het middenveld uitgevochten werden lieten de 22 hoofdrolspelers aan het publiek zien. De 0-0 ruststand was dan ook een prima weerspiegeling van deze eerste helft. De grootste kans was wel voor Nunspeet, maar Henk Baum wist de doelman van DZC ’68 niet te verschalken.

Na de 0-2 leek Nunspeet de wedstrijd rustig uit te kunnen spelen. Met de wissels werd gepoogd te anticiperen op de ongetwijfeld toenemende druk die nog zou komen van de promovendus. Spannend werd het toch nog even. De prima keepende Abma werd vlak voor tijd toch gepasseerd en de marge werd zo nog maar één. Dit met de wetenschap dat er nog een minutenlange blessuretijd zou volgen (6 minuten). In deze blessuretijd zette DZC ’68 nog aan en voelde het zich tekort gedaan door de man in het groen en wilde nog een strafschop voor een vermeende handsbal. De scheidsrechter van dienst, de heer Stegeman, ging hier niet in mee en zo behaalde Nunspeet de eerste winst in het nog prille jaar.

Een mooie opsteker in de richting van de Veluwse derby die zaterdag 10 februari op sportpark de Wiltsangh gespeeld zal worden. Buurman WHC zal dan met veel vertrouwen afreizen naar Nunspeet, nadat zij in de eerste twee wedstrijden van 2018 met 1-5 (SVZW) en 8-2 (Vroomshoopse Boys) grote zeges behaalden. Aanvang van de Veluwse derby is om 14.45 uur en zal onder leiding van de heer G.J. Beltman staan.

Onze hoofdsponsor Rabobank Noord Veluwe biedt alle Raboklanten de mogelijkheid om de Noordveluwse derby gratis te bezoeken op vertoon van een geldige Rabobankpas.

A.s. dinsdag 6 februari speelt Nunspeet op Sportpark Malburgen-West, Dovenetellaan 150, 6841EE Arnhem voor de Districtsbeker Oost tegen MASV. De wedstrijd begint om 20:00 uur

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Mark Dekker, Lars Polinder, Marco Drost, Gieljan Tissingh, William Huenestein, Henk Baum [78e min. Dani Schmitz], Marnix Tissingh,Job Hoogedoorn, Christian van de Kamp [88e min. Ennis Keklikoglu] en Emiel Goud [74e min. Niek Daalmeijer].

Opstelling DZC ’68:
Job Tadema, Jody Keuben, Fatih Ilkan, Mathijs de Waard, Rutger Ebbers, Tolgahan Yayla, Nick Abbink, Corne de Waard, Max Riekel, Sergio Keurntjes en Thomas Kleinlugtebeld

Scoreverloop:
49e min. 0-1 Job Hoogedoorn
52e min. 0-2 Christian van de Kamp
90e min. 1-2 Thomas Kleinlugtebeld

Gele kaart:
Nunspeet: Mark Dekker en Job Hoogedoorn
DZC ’68: –

Rode kaart:
Nunspeet:
DZC ’68: