Zaterdag 10 februari 2018

“Nunspeet in de slotfase onderuit tegen WHC.”

Afgelopen zaterdag werd op sportpark De Wiltsangh de Noordveluwse derby Nunspeet-WHC gespeeld. Nadat beide supportersgroepen voor het nodige vuurwerk hadden gezorgd en de rookpluimen waren opgetrokken kon de wedstrijd met enige vertraging van start gaan.

Thuisploeg Nunspeet trof in WHC een ploeg in vorm. WHC had de laatste competitiewedstrijd met maar liefst 8-2 gewonnen. In de competitie had WHC tot afgelopen zaterdag echter slechts 1 puntje voorsprong op de blauw gele formatie van Freddy Smit.

Op een druk bezocht sportpark De Wiltsangh was het WHC dat de eerste helft de bovenliggende partij was. Met goed combinatie spel, opgezet vanaf de zijkanten werd d.m.v. strakke voorzetten geprobeerd om de WHC spitsen te bereiken. De verdedigers van Nunspeet wisten hier wel raad mee en keeper Abma hoefde geen enkele redding te verrichten. Aan de andere kant wisten de spitsen van Nunspeet zelden voor gevaar te zorgen. Het was Henk Baum die nog het meeste aanspraak op een doelpunt kon maken, maar helaas wist de spits van Nunspeet het net niet te vinden. De ruststand was dan ook terecht 0-0.

In de tweede helft startte Nunspeet met een aantal goede mogelijkheden. Eerst was het opnieuw Baum die een paar centimeter tekort kwam om de bal achter de WHC keeper te werken. Een paar minuten later gevolgd door een vrije kop kans voor Tissingh. Helemaal vrijstaand kopte Tissingh in de armen van de WHC keeper.

Na een ongeveer 15 minuten werd een overtreding op Marnix Tissingh niet gezien door de scheidsrechter. Het hierop volgende opstootje op het veld met veel duw en trekwerk leverde een rode kaart op voor Gieljan Tissingh van Nunspeet. Deze kaart werd gegeven op advies van de assistent scheidsrechter. Nunspeet moest hierdoor het laatste half uur met 10 man verder. Ondanks een paar halve kansen voor WHC leek Nunspeet het eindsignaal te bereiken met een 0-0 eindstand.

Helaas werd een WHC voorzet in de 86e minuut alsnog binnengekopt door van Marle en stapte WHC met een 1-0 overwinning van het veld. In de slotfase probeerde Nunspeet de gelijkmaker nog wel te scoren maar dit lukte helaas niet meer.

A.s. zaterdag gaat Nunspeet op bezoek bij DETO Twenterand, van deze ploeg werd eerder deze competitie thuis met 2-0 verloren.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Mark Dekker, Lars Polinder, Marco Drost [89e min. Enes Keklikoglu], Gieljan Tissingh, William Huenestein, Ronald Hoek, Marnix Tissingh,Job Hoogedoorn, Christian van de Kamp [75e min. Dani Schmitz] en Henk Baum [77e min. Emiel Goud]

Opstelling WHC:
Jasper Kuiper, Kevin Siemelink, Taco Reijnen, Carlos Lopes Macedo, Jasper van der Stouw, Mark van Petersen [87e min. Wim van ’t Ende], Robert Schonewille, Jonathan van Marle, Mitchel Dijkhof, Jelle Post [54e min. Menno Kamphuis / 90e min. Niels Wolterinck] en Adi Draganovic

Scoreverloop:
86e min. 0-1 Jonathan van Marle

Gele kaart:
Nunspeet: Ronald Hoek
WHC: Kevin Siemelink en Carlos Lopes Macedo

Rode kaart:
Nunspeet: Gieljan Tissingh
WHC: