Zaterdag 24 maart 2018

“Nunspeet verliest van koploper Flevo Boys.”

Zaterdag 24 maart moest Nunspeet het opnemen tegen koploper en titelkandidaat Flevo Boys uit Emmeloord. Na de degradatie vanuit de hoofdklasse bezet Flevo Boys vanaf spelronde 1 de eerste plaats. Doordat er vorige week in en tegen Hierden werd verloren is het zaak voor de blauw gele formatie van trainer Freddy Smit om snel punten te gaan pakken om uit de buurt van de degradatie plaatsen te blijven. Henrico Abma en Henk Baum waren weer hersteld en in de basis elf teruggekeerd. Vanwege wegens blessures/ziekte ontbraken nog steeds: Marco Drost, Mark Dekker, Gieljan Tissingh, Lars ten Dolle en Kevin Scholten. En waren Marnix Tissingh en William Huenestein geschorst.

Nunspeet startte ouderwets scherp en fel op het eigen sportpark De Wiltsangh, zo was het Dani Schmitz die in de 7e minuut Nunspeet bijna op voorsprong zette met een schitterend afstandschot van buiten het strafschopgebied. In de 13e minuut was het Goud die zich zelf vrijspeelde op de rechterkant. Zijn schot mistte echter kracht en snelheid om de Flevo Boys keeper in problemen te brengen.

Bij de eerstvolgende aanval van Nunspeet wist een Flevo Boys verdediger al kopend en via de paal een doelpunt voor Nunspeet te voorkomen. Een voorsprong voor Nunspeet zou zeker verdiend zijn geweest. Vijf minuten later was het Flevo Boys dat voor het eerst gevaarlijk voor Nunspeet keeper Abma verscheen. De spits van Flevo Boys passeerde keeper Abma, maar het schot stuiterde naast de voor Flevo Boys verkeerde kant van de paal. Het leek erop dat Nunspeet met een meer dan verdiende gelijke stand de rust in zou gaan. Beide teams waren tot de 43e minuut aan elkaar gewaagd.

In de 43eminuut was het Flevo Boys dat alsnog de score opende. Na slordig balverlies door Nunspeet wisten de Emmeloordse aanvallers met een snelle omschakeling geheel vrijstaand van dit buitenkansje gebruik te maken en stond de 0-1 op het scorebord. Net als in de vorige wedstrijd tegen Hierden werd de wedstrijd hierna binnen 3 minuten beslist, een goede Flevo Boys aanval over de rechterkant werd door Spaan op een schitterende wijze binnengeschoten en zo stond Nunspeet tegen een 2-0 achterstand aan te kijken.

Het werd in de blessuretijd van de eerste helft allemaal nog erger voor Nunspeet, een harde overtreding door Job Hoogedoorn werd door de scheidsrechter met een donkerrode kaart bestraft. Hierdoor moest Nunspeet met 10 man in de 2e helft opzoek naar doelpunten.

In de 2e helft was het een eenrichtingsverkeer op het doel van Abma, mede geholpen door de lat en verdedigers op de doellijn wist Nunspeet de schade lang beperkt te houden, kansen op de aansluittreffer wist men echter ook niet te creëren. Het was tenslotte Flevo Boys dat de eindstand op 3-0 wist te brengen. De bonuspunten waar Nunspeet vooraf op hoopten werden dus niet bijgeschreven.

Ondanks de nederlaag is het mooi om te melden dat opnieuw een Nunspeets talent zijn eerste minuten voor het eerste elftal mocht maken. JO-19 speler Andrew Galea maakte zijn debuut. Daarnaast maakte “good old” Patrick van den Dragt na een aantal seizoenen van afwezigheid een verdienstelijk rentree in de verdediging.

Na de loodzware wedstrijden in 2018 tegen de top van de eerste klasse met gespeelde wedstrijden tegen o.a. Flevo Boys, SVZW, DETO en WHC wacht Nunspeet de komende weken cruciale duels om de benodigde punten te verzamelen. Te beginnen a.s. zaterdag uit bij Vroomshoopse Boys.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Ronald Hoek, Enes Keklikoglu, Lars Polinder, Patrick van den Dragt, Job Hoogedoorn, Niek Fidder, Emiel Goud [64e min. Niek Daalmeijer], Dani Schmitz [80e min. Andrew Galea], Christian van de Kamp en Henk Baum

Opstelling Flevo boys:
Rodney Rosink, Bjorn Adams, Roelof Strikwerda [82e min. Richard Scholten], Lars Klijnstra, Arnoud Post, Madih Doufikar, Frank Post [70e min. Timon Rorije], Aran Nijboer, Arjen Spaan, Aron Strengholt [77e min. Maarten Mesu] en Tomas Boer

Scoreverloop:
43e min. 0-1 Madih Doufikar
45e min. 0-2 Arjen Spaan
57e min. 0-3 Lars Klijnstra

Gele kaart:
Nunspeet:
Flevo boys: Bjorn Adams en Madih Doufikar

Rode kaart: