Editie 43 van het toernooi was er eentje om in te lijsten. Prachtig weer, een goed lopend programma en een bom vol sportpark met sporters en publiek. Er was veel te genieten binnen en buiten het veld. De teams hadden heel veel supporters op de been gebracht. Dat bleek al wel als je de Sportlaan opreed. Een ontelbare hoeveelheid fietsen en de auto parkeerplaats helemaal vol. Het team van Nunspeet Beweegt zorgde voor een mooi side event waardoor er voor alle kinderen iets te doen was.

Door bijna 600 kinderen werd op woensdagmiddag 11 april sportief gestreden om de eer en fair  play was overal aanwezig. De EHBO had wat kleine klusjes en helaas moest wegens een ongelukkige valpartij één deelnemer vanwege een schouderblessure nader onderzocht worden .Iets na vier uur waren de poulewedstrijden afgelopen en werden de eindstanden berekend. In de tussentijd was er met de strijd om de penaltybokaaleen mooie opvulling die tot het laatste moment spannend bleef. Uiteindelijk nam de Francisusschool de penalty’s het beste.

Rond vijf uur waren de finales en ging het om de hoofdprijzen. Dat zorgde voor veel spanning en vrolijke maar soms ook teleurgestelde gezichten, afhankelijk van het resultaat. Ondanks dat er maar één de beste kan zijn, mag op zo´n dag iedereen zich winnaar voelen. Meteen na afloop van de finales reikten mw. Bakker de fair-play prijzen uit en burgemeester van der Weerd reikte de bekers uit aan de sterkste teamsvan het VTS Politieschoolvoetbaltoernooi.

De organisatie kijkt terug op een geslaagd evenement en dankt haar 60 vrijwilligers voor de wijze waarop deze dag tot een succes is gemaakt.

Voor bewegende beelden van het evenement kijk op de site van RTV Nunspeet, klik hier, en Nunspeet.nu, klik hier.

Uitslagen 43e VTS Politieschoolvoetbal toernooi

Winnaars Bertus Bakker Fair Play Cup:
Meisjes 5/6
Jongens 5/6