Zoals de afgelopen jaren wel vaker, hebben we met een groep spelers en begeleiders een wedstrijd uit de Eredivisie bezocht. Vaak was dat bij onze zusterclub PEC Zwolle, maar daar bleek niet genoeg plek meer voor ons te zijn. Daarom hebben we dit jaar gekozen voor de wedstrijd Vitesse-Sparta. Hieronder lees je een kort verslag van deze prachtige voetbalavond.

Naar Sparta-Vitesse
Het belooft een leuke dag te worden. We gaan naar Vitesse-Sparta met de O13. En voor deze gelegenheid sluiten we aan bij de JO11-1, dat al eerder kaarten voor deze wedstrijd had geregeld. Kortom: met een mooie grote club van zo’n 60 kids en ouders kwamen we na de wedstrijd van het eerste bij elkaar in het clubhuis om een hapje te eten. Dit was prima voor elkaar. Willem Vis en zijn brigade zorgden voor broodjes frikandel en kroket en een drankje erbij. Aan de koppies te zien konden de spelertjes niet wachten om de bus in te stappen.

VTS Bedankt!
De organisatie had via VTS een bus gehuurd en Michiel Grit had zijn vakantie onderbroken om ons veilig naar de Gelredome te rijden. In de bus zat de stemming er al gauw prima in. Nog een drankje onderweg en voor we het wisten stond onze bus geparkeerd, vlakbij de spelersbus van Sparta Rotterdam. Achteraf hadden ze die bus misschien beter voor de goal kunnen parkeren….

Spektakel voor de aftrap
Toen we door een vriendelijke hoofdsteward het stadion binnen waren geloodst, was nog niet heel veel te merken van voetbalgekte. Maar eenmaal in ons vak (we zaten allemaal bij elkaar) begon het spektakel: Muziek, felle verlichting, een prachtige grasmat en de traditionele vlucht van zeearend Hertog. En het fanatieke uitvak net om het hoekje maakte het af. Een beleving die natuurlijk heel anders is dan thuis voor de buis. De boys hadden er zichtbaar plezier in.

Sparta deed niet mee
Meteen na de aftrap bleek dat Dick Advocaat zijn mannen niet op tijd wakker had gekregen want na een minuut stond het al 1-0. Het sein voor een avond eenrichtingsverkeer met heel veel goals. Bij een 3-0 stand net voor rust liet Spartaan Michiel Kramer zich nog even van zijn slechtste kant zien. Hij kreeg terecht rood en met 10 man kwam Sparta er al helemaal niet meer aan te pas. Dit leidde uiteindelijk tot een 7-0 eindstand met een aantal fraaie treffers.

Nog meer indrukken
Niet alleen tijdens de wedstrijd, maar ook daaromheen gebeurde van alles. In de rust werden er met een kanon een paar Vitessesjaals de tribunes in geschoten. En een daarvan belandde via een oude Vitessesupporter om de nek van Tariku. En vliegtuigjes vouwen en gooien bleek ook bij de Nunspeet-jeugd een populaire bezigheid. Sommigen waren daar zo druk mee dat ze de meeste goals alleen maar in de herhaling hebben meegekregen.

MarketCall bedankt!
Na een superleuke avond was het weer een eindje lopen terug naar de bus. Nog een drankje en een zakje chips (‘Niet knoeien, de bus moet morgen weer worden gebruikt’) en Michiel bracht ons weer veilig terug naar de Wiltsangh, waarbij de eerste oogjes al langzaam in de slaapstand zakten. In de bus werd nog even een bedankje gezongen voor Wilbert van de Steeg, die met zijn bedrijf MarketCall een groot deel van deze trip mogelijk maakte.

Het was een topavond!
Spelers en begeleiding O13