Zaterdag 28 april 2018

“Nunspeet toont in de 2de helft veerkracht.”

Nunspeet behaalde tegen Go-Ahead Kampen een belangrijk punt door het 2-2 gelijkspel. Directe concurrent DZC’68 verloor en hierdoor is het verschil met DZC ’68 uitgelopen naar 4 punten. Ook is het doelsaldo duidelijk in het voordeel van Nunspeet

Over de gespeelde eerste helft hoeft weinig geschreven te worden. Nunspeet kwam de mokerslag van een snelle achterstand, na 56 seconden, en de 2-0 in de 20e minuut de eerste helft niet meer te boven. Een nederlaag met grote cijfers leek in het verschiet……..

Dat gebeurde niet en de blauw-gelen herstelden zich na de rust uitstekend. Met passie en mooie aanvallen werden de gasten vanaf de aftrap volledig onder druk gezet. Wat een verschil t.o.v. de eerste helft. Voor de neutrale toeschouwer volgde een spectaculaire wedstrijd. Nunspeet gaf het duel een geheel ander aanzien en men geloofde weer in een goede afloop.

Al na 5 minuten in de tweede helft werd de spanning teruggebracht. Bij een lange bal van achteruit was het “Good old “ Peter Huijgen die de uit zijn doel gekomen Tim Noordman met een fraaie lob passeerde: 1-2. Geleidelijk aan namen de kansen voor Nunspeet toe. Nunspeet kroop nog wel door het oog van de naald toen in de 62e minuut Nico Veldman met een mooi schot de lat trof.

Na twee goede reddingen van de Kamper doelman leverde het betere en meer aanvallender Nunspeet de toch wel verdiende 2-2 op. Door een toegekende strafschop wegens duwen binnen de beruchte lijnen. Invaller Marnix Tissingh maakte geen fout en schoot onberispelijk in. Een vreugde explosie voor Nunspeet en de enthousiaste blauw gele aanhang volgde.

De beste kansen bleven voor Nunspeet, in de voorlaatste minuut ontsnapte Go-Ahead Kampen toen bij een mooi schot van Marnix Tissingh van links de bal tegen de kruising kwam. Hierna was Go-Ahead nog twee keer gevaarlijk. Henrico Abma bracht redding op een vrije trap van Wessels en even later werd een inzet van de bezoekers van de doellijn gehaald. Door wissels en kleine blessurebehandelingen kwamen er bijna acht minuten bij, maar gescoord werd er niet meer.

Zaterdag 5 mei is er voor Nunspeet geen competitieprogramma. Dit biedt de medische staf de tijd om de geblesseerd uitgevallen spelers Dekker, Huenestein en vooral Keklikoglu hopelijk op tijd weer wedstrijdfit te krijgen voor het spannende slot van deze competitie.

Op 12 mei brengt asv Dronten een bezoek aan sportpark de Wiltsangh.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Marc Dekker [23e min. Marnix Tissingh], Frank Bronkhorst, Lars Polinder, Gieljan Tissingh, Ronald Hoek, Job Hoogedoorn, William Huenestein [68e min. Karim Mulder], Enes Keklikoglu [44e min. Niek Daalmeijer], Christian van de Kamp en Peter Huijgen

Opstelling Go Ahead Kampen:
Tim Noordman, Kevin Coenraad, Bram van Enk, Nick Hendriks [73e min. Tom Bruintjes], Arjan Wiegers, Nico Veldman [78e min. Nick van der Kooi], Jurrian Zandbergen [ 82e min. Livai Vos], Leroy Knol, Roy Visscher, Nick Bakker en Wilbert Wessels

Scoreverloop:
  1e min. 0-1 Wilbert Wessels
20e min. 0-2 Wilbert Wessels
50e min. 1-2 Peter Huijgen
73e min. 2-2 Marnix Tissingh (strafschop)

Gele kaart:
Nunspeet: Ronald Hoek en William Huenestein
Go Ahead Kampen: Nick Bakker en Bram van Enk