Zaterdag 12 mei 2018

“Nunspeet behaalt broodnodige overwinning.”

Nadat Nunspeet de laatste twee wedstrijden met een gelijkspel had afgesloten, wist de blauw gele formatie van Freddy Smit dat er tegen asv Dronten gewonnen moest gaan worden. Directe concurrent DZC ’68 wist de, van de 25e speelronde, vooruit gespeelde wedstrijd tegen Fc Zutphen met een 0-4 overwinning af te sluiten. Waardoor deze ploeg, met een wedstrijd meer, Nunspeet in de stand tot op 1 punt was genaderd.

De wedstrijd schoot uit de startblokken, binnen 2 minuten was het de 17 jarige Karim Mulder die al koppend de 1-0 voorsprong op het scorebord liet zetten. Nunspeet wist niet lang van deze voorsprong te profiteren. Het was ASVD dat binnen 2 minuten door Kevin van der Vlag de gelijkmaker wist aan te tekenen, 1-1 binnen 5 minuten. Nunspeet bleef gecontroleerd de aanval zoeken. Het was Christian van de Kamp die in de 15e minuut met een schitterende omhaal bijna doeltreffend was. In de 23e minuut was het opnieuw Christian van de Kamp die vanuit een corner bijna de 2-1 liet aantekenen. Opnieuw wist keeper Eser Elmali van asv Dronten redding te brengen.

In de blessure tijd van de 1e helft was het dan alsnog raak voor Nunspeet. Spits Emiel Goud wist als snelle spits te profiteren van een pass van Job Hoogedoorn. Oog in oog met keeper Eser Elmali wist Goud wel raad met deze mogelijkheid en tekenende voor de 2-1 ruststand.

Vijf minuten na rust leek het duel beslist toen “Man van de wedstrijd” Job Hoogedoorn de 3-1 beheerst, in de korte hoek, wist te scoren. In de 52e minuut leek Emiel Goud de wedstrijd definitief te beslissen. Na een pass van Job Hoogedoorn kwam Emiel Goud oog in oog met keeper Eser Elmali. Dit maal wist Eser Elmali op de rand van het strafschopgebied Emiel Goud van het scoren af te houden. Vier minuten later was asv Dronten dichtbij de aansluitingstreffer. Een corner vanaf links werd door Rik Breemhaar op de lat gekopt.

In de 58e minuut kwam de spanning toch weer geheel terug nadat asv Dronten vanuit een corner via Rik Breemhaar de aansluitingstreffer wist te scoren. Na de 2e van asv Dronten wisten de groen witten nog een aantal keer gevaarlijk voor het doel van Henrico Abma te komen. Het duurde tot de 5 minuut in de blessuretijd dat Nunspeet de drie punten definitief veiligstelde. Een snelle counter van Nunspeet werd door Niek Fidder schitterend binnen geschoten.

Komende zaterdag gaat Nunspeet op bezoek bij WHC in Wezep. Deze opnieuw belangrijke wedstrijd begint om 14:30 uur.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Frank Bronkhorst [46e min. Niek Fidder], Marco Drost, Lars Polinder, Gieljan Tissingh, Ronald Hoek, Job Hoogedoorn, Marnix Tissingh, Karim Mulder [86e min. Andrew Galea], Christian van de Kamp en Emiel Goud [77e min. Niek Daalmeijer]

Opstelling asv Dronten:
Eser Elmali, Laurens Brouwer, Rik Breemhaar, Chris van Maanen [66e min. Maurizio Sleurink], Tibor Liska, Vincent ter Burg, Jodi de Boer [66e min. Brian Harpe], Martijn Timmer, Ricardo Nthalu, Kevin van der Vlag en Luckey Akot

Scoreverloop:
  2e min. 1-0 Karim Mulder
  4e min. 1-1 Kevin van der Vlag
45e min. 2-1 Emiel Goud
50e min. 3-1 Job Hoogedoorn
58e min. 3-2 Rik Breemhaar
90e + 5 min. 4-2 Niek Fidder

Gele kaart: