Zaterdag 19 mei 2018

“Nunspeet wint de Veluwse derby en handhaaft zich in de 1e klasse D.”

Nadat Nunspeet vorige week met 4-2 van asv Dronten won en goede stap zette naar lijfsbehoud, stond de altijd pittige Veluwse derby op het programma. Voor WHC stond er weinig meer op het spel, de ploeg uit Wezep was al verzekerd van de nacompetitie.

Nunspeet kreeg in de 1e helft onder andere via Marnix Tissingh en Job Hoogendoorn een aantal kansen om de score te open. Aan de andere kant was het Vincent Oosterkamp die de kans kreeg om de score namens WHC te openen. Op slag van rust was het William Huenestein die de ruststand alsnog op 0-1 kon zetten. Het schot van Huenestein werd ternauwernood door doelman Jasper Kuiper gekeerd.

Kort na rust was het alsnog raak. Een voorzet van Job Hoogendoorn werd al vallend door Marnix Tissingh langs doelman Kuiper gekopt, 0-1. Direct na de 0-1 was het WHC met een grote kans op de gelijkmaker. Een katachtige redding van Henrico Abma zorgde er voor dat het 0-1 bleef.

Een voorzet van Karim Mulder werd in de 67e minuut door doelman Jasper Kuiper verkeerd ingeschat. De bal werd door de Wezeper doelman voor de voeten van Job Hoogendoorn getikt. Hoogendoorn wist wel raad met de vrije schietkans en schoot de wedstrijd in het slot, 0-2.

Na vijf minuten blessuretijd floot scheidsrechter Stegeman voor de laatste keer en verzekerde Nunspeet zich van nog een jaar 1e klasse voetbal. In de laatste wedstrijden heeft Nunspeet zijn rug gerecht en zich op eigen kracht gehandhaafd.

Nunspeet speelt volgende week zaterdag op sportpark De Wiltsangh in laatste competitiewedstrijd van dit seizoen tegen DOS ’37. De wedstrijd, aanvang 15.00 uur, om des keizersbaard zal onder leiding van scheidsrechter R. Olde Klieverink staan.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Ronald Hoek, Marco Drost, Lars Polinder, Gieljan Tissingh, William Huenestein [84e min. Niek Fidder], Job Hoogedoorn, Marnix Tissingh, Emiel Goud [74e min. Niek Daalmeijer], Peter Huijgen en Karim Mulder [68e min. Henk Baum]

Opstelling WHC:
Jasper kuiper, Taco Reinen, Carlos Lopes Macedo, Jasper van der Stouw, Mark van Petersen, Menno Kamphuis [Nathan Duim], Jonathan van Marle, Mitcel Dijkhof, Wim van ’t Ende, Jelle Post en Niels Wolterinck

Scoreverloop:
47e min. 0-1 Marnix Tissingh
67e min. 0-2 Job Hoogedoorn

Gele kaart:
Nunspeet: Gieljan Tissingh
WHC: Taco Reinen en Michel Dijkhof

Rode kaart:
Nunspeet: