Zaterdag 26 mei 2018

“Wedstrijd om des keizersbaard.”

Doordat Nunspeet zich, vorige week bij WHC, al veilig speelde zorgde dit er voor dat de laatste competitiewedstrijd van het seizoen 2017-2018 tegen DOS ‘37 om des keizersbaard ging.

Ondanks het warme weer was het spel met vlagen goed te noemen. Beide ploegen kregen een aantal mogelijkheden om de score te openen. DOS ’37 leek uiteindelijk met de winst aan de haal te gaan, maar de 0-1 werd wegens buitenspel afgekeurd. Dit was een van de weinig hoogtepunten van de wedstrijd.

De wedstrijd stond aan Nunspeet kant vooral in het teken van afscheid nemen van een aantal spelers. Reserve doelman Erwin Duits verving in de tweede helft Speler van het Jaar Henrico Abma. Emiel Goud verving in de slotfase de ook afscheidnemende Christian van de Kamp.

Nunspeet sluit een hectisch seizoen af met een keurige 9e plaats. Wij feliciteren SVZW met het behalen van het kampioenschap. Door een 4-1 overwinning bij vv Hierden ging de titel mee naar Wierden. Flevo Boys kan zich opmaken voor nacompetitie om promotie, terwijl Go Ahead Kampen en Vroomshoopse Boys in de nacompetitie het vege lijf moeten redden. Fc Zutphen was inmiddels al rechtstreeks gedegradeerd.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma [61e min. Erwin Duits], Ronald Hoek, Marco Drost, Lars Polinder, Gieljan Tissingh, William Huenestein, Job Hoogedoorn, Marnix Tissingh [52e min. Andrew Galea], Niek Daalmeijer, Christian van de Kamp [80e min. Emiel Goud] en Henk Baum

Opstelling DOS ’37:
Julian Bakker, Jochem Oude Booijink, Dennis Boshoeve, Stijn Kuiper, Maarten Smit, Bernd Bove, Stef van der Velden, Nick Wennink, Martijn Olde Olthof, Jaar Mulderij en Marc Meier

Scoreverloop:

Gele kaart:
Nunspeet:
DOS ’37:

Rode kaart:
Nunspeet:
DOS ’37:

Scheidsrechter: de heer R. Olde Klieverink