Na een mooi seizoen konden de jongens van JO13-2 het goed afsluiten met het kampioenschap. De jongens hebben de hele seizoenshelft laten zien, waarom ze kampioenskandidaat nummer 1 waren. Dit vanwege het goede voetbal de laatste weken en de goede instelling waarmee ze elke wedstrijd ingingen om te winnen en bij tegenslagen hun hoofd omhoog hielden om weer te knallen!

Voor de wedstrijd stonden we met 2 punten voor op de nummer 2, bij winst waren we kampioen. Bij een gelijkspel en verlies waren we afhankelijk wat Zeewolde tegen Lelystad zou doen. Maar onze jongens gingen uiteraard vol voor de overwinning!

Vooraf gaand aan de wedstrijd was te zien dat de jongens gespannen waren ( logisch met zoveel fans en de muziek op de achtergrond). Dit was ook nog te merken aan het begin van de wedstrijden. We speelden elkaar niet goed in, waardoor we moesten oppassen voor de omschakeling naar verdediging. Wel stonden onze top verdedigers goed op te letten samen met Rick en kon KHC weinig kansen creëren. Na een kwartier zorgde we ervoor dat we weer rust in de ploeg kregen en de bal goed in de ploeg hielden. Uiteindelijk kwam Luuk mooi 1 op 1 op de keeper en speelde de bal heel koel in de goed meegelopen Tygo die de 1-0 kon maken! Door deze goal gingen we rusten met een 1-0 voorsprong.

Na de rust gingen de jongens steeds beter voetballen en kregen ze meer vertrouwen. De bal werd op het middenveld goed verplaats van links naar rechts, waardoor wij veel ruimte kregen om te voetballen. De bal kwam voor de voeten van de mee opgekomen back Marc die is van 30 a 35 meter uithaalt en via lat en keeper er in vliegt!! Wat een wereld goal!! Door deze goal konden we weer wat ademhalen en was de opluchting groot bij de jongens en de staf. Ook merkte we dat KHC hun koppies lieten hangen, waardoor wij nog meer gas gingen geven om nog meer goals te maken.

Na mooi combinatie voetbal op het middenveld kon Jurjan onze snelle spits Luuk wegsturen en de 3-0 afmaken. Toen durfde we wel al een klein feestje te vieren met nog 10 minuten te gaan. Helemaal toen Maurits ook nog de 4-0 maakte werden de champagne flessen en confetti uit de tassen gehaald!! In de laatste minuut kon Luuk ook nog de 5-0 maken en floot de scheidsrechter de af!! Wanneer we wisten dat we KAMPIOEN zijn. De jongens konden eindelijk zingen dat ze kampioen waren. De champagne werd opgetrokken en de medailles werden omgedaan. Ook mochten de jongens eindelijk hun trainers nat gooien, waar ze erg blij mee waren. Na afloop was de ontlading groot. En werden de terechte kampioenen gehuldigd.

Toen we alle felicitaties op het veld hebben ontvangen werd er nog onder de douche een feestje gebouwd. Nadat iedereen weer droog was kregen we een heerlijk patatje in de kantine. Hierna stapten we de fiets op om in het dorp te laten zien wie de kampioen was en om een heerlijk ijsje te eten bij het ijscafe !

In de avond zijn alle jongens nog bij de ouders van Maurits geweest (dank voor de gastvrijheid Renate en Marnix) om die ‘ andere ‘ belangrijke wedstrijd te zien tussen Liverpool en Real Madrid, wanneer de jongens hierna lekker naar huis gingen om te dromen van het kampioenschap!

Tot slot:
Dit is een echte teamprestatie waarin elke speler hardstikke belangrijk was en wij als staf erg trots op mogen zijn!!!

Ook willen we nog Niels bedanken voor de mooie foto’s.