Veel voetbalverenigingen hebben de afgelopen weken hun sappige, groene grasmatten zien veranderen in een Afrikaanse steppe. Zij zien met angst en beven uit naar het begin van de nieuwe competitie en vrezen dat er (voorlopig) niet gespeeld kan worden.

Zoals u kunt zien, liggen onze velden er gelukkig prima bij. Met dank aan de gemeente die op tijd is begonnen met het iedere nacht beregenen van de velden. De oefenstrook achter het hoofdveld wordt met behulp van een brandweerslang en zwenksproeiers groen gehouden door de vrijwilligers van kleedkamer 4.

De aanleg van het nieuwe kunstgrasveld ligt goed op schema. A.s. maandag wordt het kunstgras geleverd en wordt begonnen met het leggen ervan. Dit zal met al ongeveer een week in beslag nemen. Daarna wordt het hekwerk geplaatst, de lichtbakken worden in de masten gehangen enz. Als de aannemer geen grote tegenslagen krijgt, kunnen we vanaf zaterdag 1 september spelen en trainen op het nieuwe kunstgrasveld.

Het nieuwe natuurgrasveld naast het hockeyveld is een beetje een zorgenkindje. Op de foto’s ziet het er nog wel aardig uit, maar door de hoge temperaturen groeit het gras slecht. Normaal gesproken had er al een paar keer gemaaid moeten worden. De hoop is dat dit veld volgende week voor het eerst gemaaid kan worden. De planning nu is dat het veld vanaf rond 1 november (licht) bespeeld kan worden. Dan moeten de weergoden ons wel gunstiger gezind zijn dan tot nu toe.