Zaterdag 8 september 2018
Districtsbeker

“Nunspeet verslaat Elburger SC met ruime cijfers.”

Nunspeet heeft de tweede poulewedstrijd om de KNVB-districtsbeker, tegen 2e klasser ESC Elburg, met ruime cijfers gewonnen: 5-0.

Het verjongde team van Freddy Smit speelde een lastige eerste helft tegen ESC. Ondanks het feit dat de voorwaartsen van Nunspeet diverse goede scoringskansen kregen beten de Elburgers, waar mogelijk en met name voor rust, toch moedig van zich af. De Nunspeet-verdediging kwam slecht s sporadisch in de problemen. In de slotseconden van de eerste helft bezorgde de van DVS ’33 Ermelo overgekomen Lars van Wetering de thuisclub alsnog de verdiende 1-0 voorsprong.

In de tweede helft zijn de Elburgers er niet meer aan te pas gekomen en het heeft er alle schijn van dat Nunspeet met Van Wetering een spits van formaat heeft binnen gehaald. Deze nieuwe aanwinst heeft in de voorbereiding inmiddels al meer dan 10x het vijandelijk doel getroffen. Nadat hij zijn ploeg vervolgens op een 2-0 voorsprong had gebracht, schoot hij even later een toegekende vrije schop feilloos binnen. De Elburger defensie kreeg het zwaar te verduren en Nunspeet leek op een monsterscore af te stevenen toen Van Wetering doelman Kevin Struik met een vierde treffer opnieuw kansloos liet. Huijgen bepaalde met een laatste doelpunt de eindstand op 5-0.

Nadat de eerste wedstrijd in bekerpoule tegen WSV door doelpunten van Peter Huijgen, Lucas Pelgrum en Isa Kiziler ook al ruim door Nunspeet gewonnen werd (3-0), staat Nunspeet op de eerste plaats van deze poule.

Dinsdagavond 18 september wordt de laatste poulewedstrijd gespeeld op sportpark de Wiltsangh aanvang 20:00 uur.

Zaterdag 22 september a.s. start voor Nunspeet de competitie met een uitwedstrijd tegen Bennekom.

Dinsdag 11 september a.s., aanvang 20:00 uur, oefent Nunspeet op sportpark De Wiltsangh tegen sv Voorwaarts Twello.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilçon Ramazan [46e min. Lars Polinder], Marco Drost, Gieljan Tissingh,Ennes Keklikoglu, Lucas Pelgrum, Peter Huijgen, William Huenestein [60e min. Marnix Tissingh], Karim Mulder [60e min. Job Hoogedoorn], Lars van Wetering en Isa Kiziler

Opstelling Elburger SC:
Kevin Struik, Jöel Schenk. Bjorn v/d Wetering, Jens Jansen [30e min. Lorenzo van Dam]. Robbert van Schie, Donny Mulder, Vincent Huisman, Robert Radstaak, Sander Visch [65e min. Max Lamberink] en Marco de Vries

Scoreverloop:
45e + 2 min. 1-0 Lars van Wetering
59e min. 2-0 Lars van Wetering
64e min. 3-0 Lars van Wetering
75e min. 4-0 Lars van Wetering
76e min. 5-0 Peter Huijgen

Gele kaart:
Nunspeet: William Huenestein en Job Hoogedoorn
Elburger SC: Thom Ruitenberg en ?

Rode kaart:
Nunspeet:
Elburger SC:

Scheidsrechter: de heer G. Stegeman
Assistent scheidsrechters: de heren H. Mulder en J. Wolfsen

Klik hier de samenvatting (opname&montage Cor Fidder)