Op vrijdag 14 september organiseerde het bestuur van de Businessclub van de vv Nunspeet en enkele vrijwilligers een golfevent op “Het Rijk van Nunspeet” voor de beginnende golfer (clinic) en de meer ervaren golfer.

Om 14:45 uur werd een ieder ontvangen met koffie met wat lekkers en werd de golfmiddag geopend door de secretaris van de Businessclub Betty Wieteler.

De ongeveer 10 deelnemers aan de clinic werden door de golfpro’s Brian en Carolien geinstrueerd m.b.t. het putten, pitchen, het swingen op de driving range en het spelen op de kleine par 3 baan. De eerste slagen met zo’n kleine bal was voor de meeste deelnemers een uitdaging en soms een ergernis, maar na wat oefening zag je de eerste Tiger Woods opstaan!

De winnaars van deze clinic konden rekenen op één uur gratis les, welke beschikbaar werd gesteld door “Het Rijk van Nunspeet”.

Na afloop van de clinic gaf een aantal deelnemers aan dat men zo enthousiast was geworden over het golfspel, dat men hieraan een vervolg ging geven, middels het nemen van wat golflessen.

De golfwedstrijd voor de wat gevorderden werd, na uitleg van Carlie Schipper, over spelvorm, voorwaarden en puntentelling, gestart om 15:30 uur met 20 golfers verdeeld over 6 flights. Fanatiek werd er gespeeld, ballen die verdwenen in het bos en water, maar ook geweldige puts en fairwayslagen. Prijzen waren er beschikbaar voor de Neary (de eerste slag vanaf de tee die het dichtst bij de vlag beland) en de Longest ( de eerste slag vanaf de tee die de langste afstand bereikt op de fairway).

Rond 17:30 uur kwamen zowel de clinic-ers als de wedstrijdgolfers vol enthousiaste verhalen terug in het clubhuis waar genoten werd van een drankje en een bittergarnituur en de prijsuitreiking volgde.

Winnaars:
Neary : Corstiaan Schuld
Longest : Rutger v.Ommeren
Algemeen winnaar van de wedstrijd: Marco Bruijnes met hcp 54, playing hcp 31 en 27 punten.

Na de prijsuitreiking volgde nog een afsluitend etentje met een heerlijke saté, en gaf iedereen aan dat zowel de clinic als de wedstrijd vanwege het succes voor herhaling vatbaar is!!

Tot volgend jaar met hopelijk nog meer deelnemers !!

Carlie Schipper

Foto’s: Niels Boersema | NBFotografie