Zaterdag 22 september 2018

“Valse start voor Nunspeet.”

Op dinsdagavond jl. bereikte Nunspeet nog eenvoudig de knock out fase van de beker door ASC uit Zutphen met 3-0 te verslaan. Afgelopen zaterdag startte Nunspeet de competitie met een uitwedstrijd tegen het uit de hoofdklasse gedegradeerde Bennekom.

Het voetballen tegen ploegen uit de eerste klasse betekent dat balhandelingen allemaal net iets sneller moeten, dan tegen tweede-klassers. Nunspeet verloor op basis van de 2e helft van Bennekom. De 5-1 was echter geflatteerd.

Nunspeet startte goed, binnen 5 minuten wist Peter Huijgen de 0-1 aan te tekenen. Onzorgvuldig wegwerken door de Bennekom verdedigers gaven Huijgen de mogelijkheid door met een snoeihard schot de bal binnen te schieten. Ook na de 0-1 volgden goede mogelijkheden voor Nunspeet. Zo was William Huenesteijn in de 11e minuut dicht bij de 0-2. Uit de hierop volgende counter scoorde Bennekom tegen de verhouding in de 1-1 gelijkmaker. Nunspeet bleef de aanval zoeken dit keer via Karim Mulder over rechts. Zijn voorzet bereikte opnieuw Peter Huijgen, maar een schitterende reflex van de Bennekom keeper voorkwam de 1-2. In de 26e minuut was het opnieuw Peter Huijgen die oog in oog met de keeper van Bennekom kwam, maar deze kans niet wist te verzilveren. In de 35e minuut werd er door Nunspeet een overtreding gemaakt op een van de Bennekom aanvallers, de toegekende vrije trap op de rand van de 16 leek ongevaarlijk weggewerkt te worden, maar per toeval viel de bal gelukkig voor de voeten van Bennekom speler Veenhof die met een prachtige voetbeweging de Nunspeet verdediging op het verkeerde been wist te zetten en feilloos wist te scoren en voor een 2-1 ruststand wist te zorgen.

Na rust ging Nunspeet massaal in de aanval en het wachten was op de gelijkmaker. Zo raakte Peter Huijgen direct de kruising en werd een goede kopkans gemist. In de 60e minuut mistte Marnix Tissingh een goede kopkans. Na deze kans was het Bennekom dat hun spaarzame kansen wel direct wist te verzilveren met drie doelpunten. Waarbij de Nunspeet verdedigers er niet goed uitzagen. Eindstand 5-1.

Nunspeet krijgt een week tijd om zich te richten op de eerste thuiswedstrijd tegen kampioenskandidaat NSC uit Nijkerk aanvang 14:45 uur.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilçon Ramazan, Marco Drost, Gieljan Tissingh [70e min. Andrew Galea], Lars Polinder, Lucas Pelgrum, Peter Huijgen, William Huenestein [46e min. Marnix Tissingh], Karim Mulder [68e min. Patrick Pluim], Lars van Wetering en Isa Kiziler

Opstelling Bennekom:
Christian de Haan, Rob Delleman, Just Berends, Jelmer Goedhart, Mourad Marbouh, Jeffrey Rutgers, Fabian Mösle, Martijn Klein-Holte, Ismael Antoinio, Nick Stienstra en Quincy Veenhof

Scoreverloop:
  4e min. 0-1 Peter Huijgen
11e min. 1-1 Fabian Mösle
36e min. 2-1 Quincy Veenhof
62e min. 3-1 Fabian Mösle
66e min. 4-1 Fabian Mösle
87e min. 5-1 Jeffrey Rutgers

Gele kaart: