Zaterdag 29 september 2018
1e klasse D

Na de geflatteerde nederlaag tegen Bennekom was Nunspeet er alles aan gelegen om voor eigen publiek de eerste wedstrijd op De Wiltsangh winnend af te sluiten.

NSC Nijkerk was de tegenstander, net als Bennekom een ploeg die uit de hoofdklasse is gedegradeerd en een elftal dat er veel voor over heeft om dit seizoen weer te promoveren.

In de 5e minuut was het NSC Nijkerk dat voor het eerste gevaar zorgde door een snelle aanval over links, welke niet doeltreffend werd afgerond. De minuten hierop volgend waren ook voor NSC Nijkerk. Het duurde tot de 10de minuut voordat Nunspeet het initiatief kon overnemen. In de 16e minuut was het goed doorgaan van Job Hoogedoorn over rechts waarbij Lars van Wetering net verkeerd uitkwam. Het duurde tot de 30 minuut voordat het eerste doelpunt kon worden genoteerd. Een vrije trap vanaf de linkerkant werd prachtig binnengekopt door Gieljan Tissingh, een terechte 1-0 voorsprong.

Helaas voor Nunspeet wist NSC Nijkerk in de 41e min. via Mark Fennebeumer uit een penalty de 1-1 ruststand op het scorebord te zetten.

De tweede helft was amper 10 minuten op weg toen de scheidsrechter, na een overtreding op Denilçon Ramazan, opnieuw naar de strafschopstip wees. Dit keer een uitgelezen kans voor Nunspeet om opnieuw op voorsprong te komen. Dit buitenkansje werd helaas niet benut. Marco Drost wist zijn inzet gekeerd door de NSC Nijkerk doelman, Jan van Willige.

Nunspeet bleek even van de wijs en hier wisten de ervaren NSC Nijkerk spelers wel raad mee. Binnen 10 minuten na de gemiste strafschop stond er, na doelpunten van Yannick Cornelisz en Redouan Hazzat, 1-3 op het scorebord.

In de 73e min. kreeg Kevin van Essen van NSC Nijkerk zijn 2de gele kaart. Nunspeet probeerde in het restant van de wedstrijd de aansluitingstreffer te forceren. Zo werd een schitterende kopbal van Marnix Tissingh van de lijn gehaald en werden 4 corners op rij voor Nunspeet niet verzilverd. In blessuretijd maakte NSC Nijkerk er via Abdelmoumin Cherkaoui voor de statistieken er nog 1-4 van.

Opnieuw een geflatteerde nederlaag tegen een kampioenskandidaat.

A.s. zaterdag gaat Nunspeet op bezoek bij Enter Vooruit.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilçon Ramazan, Marco Drost [71e min. Andrew Galea], Gieljan Tissingh, Lars Polinder, Patrick Pluim [67e min. Marnix Tissingh], Peter Huijgen [71e min. Karim Mulder], William Huenestein, Job Hoogedoorn, Lars van Wetering en Isa Kiziler

Opstelling NSC Nijkerk:
Jan van Willige, Rik Doppnberg, Mauro Peters, Dave Knikker, Gian Muntslag, Kevin van Essen, Houssain Jabir, Mark Fennebeumer, Yordi Grovenstein [89e min. Abdelmoumin Cherkaoui], Yannick Cornelisz [80e min. Tristan Wallet] en Redouan Hazzat [68e min. Eyup Terlemez]

Scoreverloop:
29e min. 1-0 Gieljan Tissingh
41e min. 1-1 Mark Fennebeumer
58e min. 1-2 Yannick Cornelisz
67e min. 1-3 Redouan Hazzat
90e min. 1-4 Abdelmoumin Cherkaoui

Bijzonderheden: in 56e min. mist Marco Drost stafschop

Gele kaart: