Zaterdag 13 oktober 2018

“Nunspeet verslaat koploper KHC Kampen.”

Nunspeet heeft een goed vervolg kunnen geven aan de eerste overwinning van het seizoen vorige week uit tegen Enter Vooruit. In Enter werd er door doelpunten van Patrick Pluim en Lars van Wetering een 1-2 overwinning behaald [klik hier voor de samenvatting].

Op een zonovergoten en goed bezocht sportpark De Wiltsangh was koploper KHC Kampen de tegenstander. KHC kampen begon voortvarend en had binnen 5 minuten op voorsprong kunnen staan. De snelle linksbuiten Gabara stuurde Brenn de Lange weg, maar de Lange wist zich geen raad met deze 100% kans. Nunspeet was gewaarschuwd. Maar het duurde nog ongeveer 10 minuten voordat Nunspeet van de schrik bekomen was en het initiatief volledig pakte.

Zo was het over rechts verschillende keren gevaarlijk via Job Hoogedoorn, terwijl op de linkerzijde Isa Kiziler net als vorige week in Enter zijn directe tegenstander regelmatig het nakijken gaf. Koploper KHC Kampen kon hier weinig tegenover stellen en verspeelde regelmatig de bal bij het vroeg drukken zetten van de Nunspeet middenvelders, onder aanvoering van de dominant spelende Patrick Pluim. Het was dezelfde Patrick Pluim die in de 25e minuut de verdiende 1-0 liet aantekenen. Net als vorige week wist Pluim een voorzet op maat binnen te werken. Dit betekende tevens de ruststand.

Na de thee een KHC Kampen dat meer druk probeerde te zetten, maar de middenvelders van Nunspeet wisten zich telkens knap “vrij” te spelen. Ten opzichte van vorig seizoen heeft het jeugdige Nunspeet hierin zichtbaar stappen gezet.
In de 77e minuut werd Nunspeet verder in het zadel geholpen door KHC Kampen. Slecht uitverdedigen werd koelbloedig afgestraft door Peter Huijgen. Huijgen stond net een paar minuten in het veld en wist wel raad met deze uitgelezen mogelijkheid. Met een schitterende voetbeweging wist hij de KHC Kampen keeper te omspelen en de stand op 2-0 te zetten en vierde dit feestje uitbundig met de Nunspeet aanhang. De buit leek binnen voor Nunspeet, tot KHC Kampen in de 80e minuut via een individuele actie de aansluittreffer maakte. De overtreding die hieraan vooraf ging werd geheel over het hoofd gezien door de scheidsrechter. Nunspeet keeper Abma zette vervolgens de wedstrijd op de kop, door zeer onbenullig de bal weg te schieten. Commotie alom en een 2e gele kaart voor Abma. Omdat Abma in de 1e helft reeds geel ontvangen had voor tijdrekken, moest hij nu voortijdig het veld verlaten. Martijn Dekker nam de laatste 10 minuten de plaats van Abma over. De wedstrijd kreeg hierna een grimmig vervolg. Nunspeet wilde de meer dan verdiende overwinning niet verspelen en deed met 10 man al het mogelijke om de overwinning over de streep te trekken. KHC Kampen wilde met passie en strijd toch nog een onverdiend gelijkspel uit het vuur slepen. In de slotminuten werd KHC speler Betaze geheel terecht met direct rood, nadat hij met een elleboogstoot Patrick Pluim velde, nog naar de kleedkamer gestuurd. Opnieuw een terechte overwinning voor Nunspeet.

Het lijkt erop dat de blauw gele formatie van Freddy Smit geleerd heeft van nederlagen tegen titelkandidaten Bennekom en NSC Nijkerk. Zaterdag wacht opnieuw een interessante krachtmeting tegen een vereniging uit Kampen. Nunspeet gaat dan op bezoek bij Go Ahead Kampen. Go Ahead Kampen staat achter NSC op een 2e plaats.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilçon Ramazan, Gieljan Tissingh, Marco Drost, Lars Polinder, Patrick Pluim, Job Hoogedoorn, William Huenestein [76e min. Marnix Tissingh], Enes Keklikoglu, Lars van Wetering [82e min. Martijn Dekker] en Isa Kiziler [62e min. Peter Huijgen]

Opstelling KHC Kampen:
Justin Bruins, Jarron de Lange, Nick Notrot, Durk van der Leest, Burak Alp, Karim Gabara, Brenn de Lange, Romano Luhukay, Talha Ozen[59e min. Jorian Wellenberg], Leroy Knol [75e min. Kevin Isidora] en Jesse Betaze

Scoreverloop:
25e min. 1-0 Patrick Pluim
77e min. 2-0 Peter Huijgen
80e min. 2-1 Brenn de Lange

Gele kaart:
Nunspeet: Job Hoogedoorn en Peter Huijgen
KHC Kampen: –

Rode kaart: