Zaterdag 20 oktober 2018

“Nunspeet verliest van Go Ahead Kampen in doelpuntrijk duel.”

De competitiestart van Nunspeet is loodzwaar. Nunspeet heeft in de eerste 5 gespeelde wedstrijden de top 4 van de eerste klasse D al getroffen. Van deze top 4 wist men thuis te winnen van KHC Kampen. A.s. zaterdag wacht SDV Barneveld opnieuw een aantrekkelijke tegenstander.

Nunspeet creëerde in Kampen de eerste kans van de wedstrijd, aanvoerder Gieljan Tissingh wist met een schot van buiten de zestien meter bijna de 0-1 aan te tekenen. Hierna pakte de thuisploeg uit Kampen het initiatief. De thuisploeg creëerde in deze fase verschillende mogelijkheden. In de 3e minuut was het Wessels die met links uithaalde, zijn inzet werd goed gekeerd door invaller doelman Martijn Dekker. Voor Dekker betekende deze wedstrijd zijn competitiedebuut, doordat Henrico Abma naar aanleiding van zijn 2 gele kaarten tegen KHC Kampen voor 1 wedstrijd was geschorst. In de 6e minuut een goede actie van de opgekomen Go Ahead Kampen rechtsback. Deze passeerde zijn tegenstander en gaf de bal vervolgens prima voor op de vrijstaande Jurrian Zandbergen. De ervaren spits van Go Ahead Kampen. Zandbergen wist hier wel raad mee en hij schoot de bal knap in de verre hoek, 1-0. Na ruim een halfuur pakte Nunspeet het initiatief over van Go Ahead Kampen. De opnieuw goed spelende linksbuiten Isa Kiziler dribbelde vanaf links naar binnen toe en zag zijn schot rakelings langs de voor Nunspeet verkeerde kant van de paal eindigen. In de 39e min kwam Go Ahead Kampen op een 2-0 voorsprong. Na ongelukkig verdedigen van Nunspeet verdedigers Lars Polinder en Marco Drost kreeg Doufikar ruim baan om alleen op doelman Dekker af te gaan. Drie minuten later was het alweer raak voor Go Ahead Kampen. Oud Nunspeet speler Fechter nam de bal vanaf circa 20 meter vol op de pantoffel en de bal belandde op fraaie wijze in de linker bovenhoek, 3-0. In 45e min bracht Patrick Pluim de spanning terug door de 3-1 te scoren. In de blessuretijd was Nunspeet nog dichtbij de 3-2, maar het geplaatste schot van Kiziler belandde tegen de paal. Ruststand 3-1.

Na de rust was het de vraag hoe de wedstrijd zich verder zou gaan ontwikkelen en of Nunspeet verder terug kon komen in de wedstrijd. In de 52e minuut werd doelman Dekker voor de 4e keer gepasseerd en leek de wedstrijd gespeeld. Maar binnen 11 minuten wist Nunspeet de spanning weer terug te brengen door de marge naar twee te verkleinen. Spits van Wetering wist een goed uitgespeelde aanval via Kiziler prima af te ronden, 4-2. Nunspeet leek zelfs nog de aansluitende 4-3 te scoren, maar deze treffer werd door de scheidsrechter afgekeurd. Waarschijnlijk wegens vermeend buitenspel. Jammer dat de VAR nog niet geïntroduceerd is in de eerste klasse, het zou discussie hebben voorkomen. Kort hierna wist Go Ahead Kampen het net wel te vinden en betekende dit een 5-2 tussenstand. Zou de wedstrijd dan nu gespeeld zijn? Nee, het was wederom de dit seizoen makkelijk scorende Pluim die door het centrum kwam en zijn 2de treffer van de middag wist aan te tekenen, 5-3. Nunspeet probeerde het in de laatste 10 minuten nog wel, creëerde een paar kansjes, maar dit leidde niet tot meer doelpunten.

Zaterdag 27 oktober zal SDV Barneveld een bezoek brengen aan de sportpark De Wiltsangh. Opnieuw een geduchte tegenstander. SDV Barneveld heeft de ambitie om dit seizoen te promoveren, maar heeft slechts 2 punten meer dan Nunspeet weten te behalen. Ballensponsor, Gecombineerde Pluimvee Slachterijen (GPS) Nunspeet. Aanvang wedstrijd 14.45 uur.

Opstelling Nunspeet:
Martijn Dekker, Denilçon Ramazan, Gieljan Tissingh, Marco Drost [46e min. Lucas Pelrum], Lars Polinder, Patrick Pluim, Job Hoogedoorn [73e min. Karim Mulder], Marnix Tissingh, Ennes Keklikoglu [46e min. Peter Huijgen], Lars van Wetering en Isa Kiziler [62e min. Peter Huijgen]

Opstelling Go Ahead Kampen:
Tim Noordman, Bram van Enk, Dennis van der Wal, Nick van der Kooi, Wail Doufikar, Jurrian Zandbergen [61e min. Julian Hellendoorn], Nick Bakker, Wilbert Wessels, Laurens van Keulen [72e min. Nick Hendriks] en Adi Draganovic [19e min. Tim Fechter]

Scoreverloop:
  6e min. 1-0 Jurrian Zandberbergen
40e min. 2-0 Wail Doufikar
43e min. 3-0 Tim Fechter
45e min. 3-1 Patrick Pluim
52e min. 4-1 Jurrian Zandbergen
63e min. 4-2 Lars van Wetering
74e min. 5-2 Wilbert Wessels