Afgelopen zaterdag waren er ongeveer 150 jeugdleden en ouders aanwezig bij het eredivisieduel tussen PEC Zwolle en Heracles Almelo. Door de samenwerking met de Zwolse eredivisieclub had de vv Nunspeet beslag weten te leggen op een fors aantal kaarten.

Hierdoor zaten de Nunspeetse voetballers en hun ouders allemaal in hetzelfde vak om samen de wedstrijd te bekijken in het Mac3park stadion.

Voor de Nunspeetse spelertjes was het extra leuk dat bij Heracles Almelo voormalig speler van vv Nunspeet, Jesper Drost, de hele wedstrijd meespeelde. Ook zagen een aantal spelers nog een oude bekende. Tariku de Visser, afgelopen zomer van JO13-1 overgestapt naar PEC Zwolle was één van de ballenjongens van dienst namens de Zwolse club. Dat hij uitgerekend precies voor het vak met Nunspeters zat was extra leuk.

De wedstrijd eindigde in 1-1 en bleef tot het einde spannend. Onder meer de lat zat een Zwolse overwinning in de weg.