Zaterdag 3 november 2018

“Nunspeet pakt een punt bij DZC ’68.”

Zaterdag speelde Nunspeet de uitwedstrijd bij DZC ’68 uit Doetinchem. Na twee nederlagen tegen resp. Go Ahead Kampen en SDV Barneveld de hoogste tijd om met ten minste 1 punt in de bus huiswaarts te keren.

Bij Nunspeet startte Karim Mulder dit seizoen voor het eerst in de basis. Nunspeet begon opnieuw sterk aan de wedstrijd. Net als in de voorgaande wedstrijden werden er diverse kansen gecreëerd. Zo werd de DZC keeper binnen 5 minuten al op de proef gesteld door een schot vanaf de rand van het strafschop gebied. In de 14e minuut was het Marnix Tissingh die zijn schot door de DZC ’68 keeper gekeerd zag worden. In de 19e minuut wist Patrick Pluim gevaarlijk door te komen in het strafschopgebied. Maar zijn poging werd opnieuw onschadelijk gemaakt door de keeper. DZC ’68 kreeg in de eerste helft geen enkele ruimte om hier iets tegenin te brengen, het wachten was dan ook opnieuw op een Nunspeetse voorsprong. Na ruim een half uur spelen kwam die er dan ook. Een scherpe voorzet van Job Hoogedoorn vanaf rechts werd binnen gegleden door Isa Kiziler. Dit betekende tevens de ruststand.

DZC ’68 speelde de 2e helft met de lange bal, dat leverde in de 50e minuut de aansluitingstreffer op. Het was een aanval opgezet over de linkerkant die afgerond werd door Max Riekel, 1-1. DZC ’68 bleef vervolgens de ploeg met het meeste balbezit, maar wist de hechte verdediging van Nunspeet niet te verschalken. Nunspeet speelde op de counter en dat leverde voor de goal van DZC ‘68 keeper Job Tadema nog een aantal spannende momenten op. Zo was Enes Keklikglogu van Nunspeet in de slotminuten bijna de matchwinner met een vrije kop kans voor open doel. Er werd echter niet meer gescoord en zo kreeg Nunspeet opnieuw te weinig, en blijft het team van Freddy Smit steken op een 9 positie op de ranglijst.

Donderdag 8 november gaat Nunspeet bij VVOG 2 op bezoek voor de Districtsbeker Oost, zaterdag 17 november a.s. brengt DTS ’35 Ede een bezoek aan sportpark de Wiltsangh.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilçon Ramazan, Marco Drost, Gieljan Tissingh, Lars Polinder, Karim Mulder [Enes Keklikoglu], Patrick Pluim, Marnix Tissingh, Job Hoogedoorn, Lars van Wetering [Lucas Pelgrum] en Isa Kiziler

Opstelling DZC ’68:
Job Tadema, Jesse Wortelboer, Rutger Ebbers [Freek Linnenbank], Nick Abbink, Dylan Hendriksen [Max van der Velpen], Robin Faber, Mathijs de Waard, Max Riekel, Tolgahan Yayla, Sergio Keurntjes en Fabian Mensah

Scoreverloop:
30e min. 0-1 Isa Kiziler
50e min. 1-1 Max Riekel

Gele kaart:
Nunspeet: Marnix Tissingh en Gieljan Tissingh
DZC ’68: Nick Abbink en Robin Faber

Rode kaart:
Nunspeet: