Of weet je het niet helemaal zeker als “aangewezen” assistent-scheidsrechter…

Als vv Nunspeet kunnen we niet zonder de steun van enthousiaste vaders/moeders. We vragen of ze een team willen begeleiden, of in de vereniging iets extra doen. Soms is dat ook om als assistent-scheidsrechter [voorheen: grensrechter] te fungeren voor het team van uw zoon of dochter.

De standaard teams hebben allen een eigen assistent-scheidsrechter. Juist bij de lagere teams vanaf de jeugd onder 13 jaar is nog al eens de behoefte aan iemand die de scheidsrechter assisteert langs de lijn. Inderdaad, de assistent scheidsrechter, zoals de KNVB het officieel noemt.

Als assistent scheidsrechter ben je de onmisbare steun voor de scheidsrechter bij het leiden van de wedstrijd. Zonder leidend trio kan er niet gevoetbald worden!Een goede assistent scheidsrechter bij een wedstrijd kan het eigen team steunen met het aangeven van de juiste beslissingen: bal binnen/buiten de lijn, bal achter en wel/geen buitenspel en vooral: wanneer steek je dan die vlag wel of niet omhoog? Een goede assistent maakt het leiden van de wedstrijd voor de scheidsrechter een stuk makkelijker.

Voor die vaders/moeders/broers/zussen die interesse hebben om eens wat meer van deze taak als assistent scheidsrechter te weten te komen, organiseren we de komende weken tot aan de winterstop een aantal bijeenkomsten op zaterdagmorgen, tussen 09:00 en 10:30 uur. Met deze bijeenkomsten willen we uitleg geven in de spelregels en welke taken de assistent scheidsrechter daarin kan hebben.

Heb je als vader/moeder/broer/zus interesse in het bijwonen van een van deze bijeenkomsten? Meld je dan aan via de leiders van het team van je kind. Deze zorgen dan dat het doorgezet wordt naar de Jeugdcommissie.

Data bijeenkomsten:
– Zaterdag 24 november.
– Zaterdag 1 november.
– Zaterdag 8 december.
– Zaterdag 15 december.

Plaats: Kantine vv Nunspeet.
Tijdstip: 09:00 – 10:30 uur
Onderwerpen:
o Welkom en Introductie
o Spelregels
o Gedrag
o Afspraken in het veld met scheidsrechter
o Wedstrijd observeren buiten
o Zelf meedoen als assistent scheidsrechter