Graag wil mij even aan u voorstellen. Mijn naam is René Bliek en ben getrouwd met Lenny. Wij hebben samen een zoon Bram en uit een eerder huwelijk heb ik nog twee andere kinderen Anne en Willem. Ondertussen ook al twee kleinkinderen. Ik ben een ex-militair en werk nu voor een vakbond voor defensiepersoneel.

Donderdag 8 november jl. had ik een afspraak met het bestuur van de Supportersvereniging van de   vv Nunspeet en één van de bestuursleden van de vv Nunspeet.

Waarom?
Ik begrijp uit de berichtgevingen dat het einde van de Supportersvereniging van de vv Nunspeet dichtbij is en wilde daarom weten hoe nu alles echt in elkaar zit en wat de consequenties zijn als wij een vv Nunspeet zouden hebben zonder de supportersvereniging.

Tijdens het gesprek kwam ik er achter dat er al bijna 5 jaar gezocht is naar personen die het stokje over willen nemen en dat er echt niemand, maar dan ook niemand, zich als vrijwilliger had gemeld. Ook de rechtspositionele consequenties als niemand in het onafhankelijke bestuur van de supporters- vereniging zitting neemt zouden groot zijn. Bij de komende ALV van de Supportersvereniging op maandag 26 november aanstaande zou het mogelijk al afgelopen kunnen zijn.

Omdat ik mij geen voetbalclub kan voorstellen zonder een supportersvereniging dacht ik: “Ik moet mij maar opgeven, zelfs als dat op dit moment betekent dat ik maar het enige bestuurslid lid van de supportersvereniging ben!”

Gelukkig wil het huidige bestuur van de supportersvereniging mij inwerken wanneer ik een vast team van 3 personen heb, maar ik realiseer mij wel dat ik op dit moment de enige vrijwilliger ben en dat er ook nog een ALV gehouden moet worden, waarin de goedkeuring van de leden vastgesteld moet worden. Deze ALV is maandag 26 november a.s. Die dag is het dus erop of eronder! Is er dan geen nieuw bestuur of een aantal mensen dat eventueel op ad interim basis verder wil gaan, dan is het helaas officieel einde supportersvereniging.

Mijn hart gaat naar deze club uit. Vooral omdat onze zoon al zoveel jaren met zeer veel plezier hier voetbalt, maar ook omdat deze club zoveel betekent voor zoveel mensen in Nunspeet en omgeving. Dit plezier, van en voor velen, wordt alleen mogelijk gemaakt door het harde werk van al die vele vrijwilligers. Mensen die met hart en ziel hun tijd en aandacht aan deze club geven. Daarom vond ik het nu tijd worden dat ik mijn steentje ga bijdragen. Hoe het verder gaat lopen zien we wel maar één moet er beginnen en als jullie het goed vinden laat ik dat dan zijn. Wie wil samen met mij het nieuwe bestuur van de Supportersvereniging van de vv Nunspeet vorm en inhoud geven? Ik heb er zin in!

Met vriendelijke groeten,

René Bliek