Zaterdag 24 november 2018

“Nunspeet verslaat asv Dronten.”

Afgelopen zaterdag speelde Nunspeet de belangrijke thuiswedstrijd tegen asv Dronten. Om aansluiting te behouden met de sub-top van de eerste klasse D moest er gewonnen worden. Asv Dronten had, met 1 meer gespeelde wedstrijd, twee punten voorsprong in de competitie opgebouwd en kwam niet voor de schoonheidsprijs naar sportpark De Wiltsangh. Deze afwachtende houding van de gasten uit Dronten betekende dat men met man en macht verdedigde en niet de intentie had om er een leuke wedstrijd van te maken.

De eerste helft op deze koude zaterdagmiddag leverde weinig tot geen mogelijkheden op voor beide ploegen. Asv Dronten was vlak voor het rustsignaal nog het dichtste bij de openingstreffer, maar Gieljan Tissingh wist de bal staande op de doellijn te keren. Nunspeet wilde wel maar kon niet, asv Dronten wilde niet echt voetballen. Een logische 0-0 ruststand was het gevolg.

De tweede helft resulteerde niet direct in een ander speelbeeld. Nunspeet probeerde wel meer druk te zetten, maar hinkte op twee gedachten. De nul houden en dus een puntje aan het totaal toevoegen of gaan voor de overwinning met het risico om met een nederlaag van het veld te stappen.

In de 54e minuut (!) was Nunspeet voor het eerst dicht bij de openingstreffer, maar een kopbal van Gieljan Tissingh werd nu door een asv Dronten verdediger op de doellijn gekeerd. In de 62e minuut gevolgd door een fraaie lob van Nunspeet spits Lars van Wetering die net over het asv Dronten doel verdween. Dit waren tot de 70e minuut de spaarzame hoogte punten. De 70e minuut liet de wedstrijd kantelen. William Huenestein kreeg binnen 1 minuut 2x geel voorgehouden en dit betekende rood en Nunspeet moest met 10 man nog 20 minuten gaan overleven. Asv Dronten dacht hiervan te kunnen profiteren en ging van voren druk zetten en wist kleine kansen te creëren. Nunspeet speelde voor behoud van het gelijke spel en een puntje.

Tot de 84e minuut waarin Patrick Pluim met een lange bal de vanaf de middellijn sprintende Enes Keklikoglu wist te bereiken. Invaller Enes zag zijn inzet eerst nog gekeerd door de asv Dronten keeper, maar de rebound werd ongelukkig door een asv Dronten speler van richting veranderd en belandde in het goal, 1-0. Nog geen 2 minuten later was het invaller Daalmeijer die goed doorging en “man van de wedstrijd” Enes wist te bereiken. Deze wist met een schitterende voetbeweging de 2-0 op het scorebord aan te tekenen en hiermee zijn visitekaartje wist af te geven aan de trainer.

Na afloop waren beide trainers het met elkaar eens, een troosteloos gelijkspel leek lang het hoogst haalbare, maar het was het strijdend en slim spelend Nunspeet dat de overwinning over de streep wist te trekken.

Komende dinsdag speelt Nunspeet op sportpark de Wiltsangh om 20:15 uur voor de Districtsbeker Oost tegen WVF.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilçon Ramazan, Gieljan Tissingh, Marco Drost, Lars Polinder, Patrick Pluim, Lucas Pelgrum [Enes Keklikoglu], William Huenestein, Job Hoogedoorn [88e min. Andrew Galea], Lars van Wetering [72e min. Niek Daalmeijer] en Isa Kiziler

Opstelling asv Dronten:
Klaas Koster, Rik Breemhaar, Ingmar Koster, Dirk van Driest, Willen Jelle Bos, Jodi de Boer, Martijn Timmer, Bas Maljaars, Ntalu Ricardo Ndombaxi Antonio, Brian Harpe en Lucky Akot

Scoreverloop:
84e min. 1-0 Lucky Akot [e.d.]
86e min. 2-0 Ennes Keklikoglu

Gele kaart:
Nunspeet: Lucas Pelgrum
asv Dronten: Martijn Timmer

Rode kaart:
Nunspeet: William Huenestein (2x geel)