Zaterdag 1 december 2018

“Nunspeet verliest van Scherpenzeel.”

Het leek er helemaal niet op dat Nunspeet een lastige middag zou beleven in Scherpenzeel tegen de gelijknamige voetbalvereniging. Al na een minuut lag de bal al achter Scherpenzeel doelman Coen Uyterwaal. Nunspeet spits Lars van Wetering schoot, bij zijn eerste balcontact, de bal keihard tegen de touwen. Het eerste kwartier speelde Nunspeet de tegenstander van het kastje naar de muur. Maar na dit Nunspeets kwartiertje wist Scherpenzeel zich knap te herstellen.
In de openingsfase had de score zomaar verdubbeld kunnen worden, maar de kopbal van de vrijstaande Gieljan Tissingh ging over. Daarna kwamen de blauwwitten steeds beter in de wedstrijd. Ceyar schoot in de 15e minuut op het Nunspeet doel, maar keeper Abma wist redding te brengen. In de 22e minuut was het Scherpenzeel speler Danny Stomphorst die met een vrije trap, net buiten het strafschopgebied, Henrico Abma kansloot liet. Direct na de gelijkmaker was het opnieuw Lars van Wetering die al koppend Nunspeet op voorsprong kon zetten, maar de keeper wist redding te brengen. Ruststand 1-1.

In de 2e helft liet Scherpenzeel zich meer inzakken en wachtte geduldig op de counter. Dit leidde niet tot uitgespeelde mogelijkheden. Het doelpunt kwam er echter wel voor de thuisploeg. Opnieuw een toegekende vrije trap op de rand van de zestien meter werd feilloos door Omar Riani benut. Nunspeet kon hier weinig tegenover stellen en het was Scherpenzeel dat in de 66e minuut zelfs de derde treffer liet aantekenen. In de tweede helft was het Lars ten Dolle die na 11 maanden van blessureleed eindelijk zijn competitie rentree maakte. Helaas maakte dit niet het verschil. In de slotminuten was Nunspeet verschillende keren dicht bij de aansluitingstreffer, maar de beslissing viel aan de andere kant. De eindstand kwam hierdoor op 4-1.

Zaterdag ontvangt Nunspeet DOS ‘37 . De ploeg uit Vriezenveen heeft, met 1 wedstrijd meer, net als Nunspeet 10 punten. Aanvang wedstrijd 14:45 uur. Wedstrijdbalsponsor Schildersbedrijf Hofman.

Districtsbeker Oost
Dinsdagavond 27 november jl. speelde Nunspeet voor de Districtsbeker Oost tegen WVF. Nunspeet stapte met een 3-2 nederlaag van het veld en is hierdoor uitgeschakeld. Het winnende WVF doelpunt werd in de laatste minuut gescoord uit een toegekende penalty. Voor Nunspeet scoorden Lars ten Dolle en Marnix Tissingh.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilçon Ramazan, Marco Drost, Gieljan Tissingh, Lars Polinder, Lucas Pelgrum [44e min. Peter Huijgen], Patrick Pluim, Marnix Tissingh [75e min. Enes Keklikoglu], Job Hoogedoorn [55e min. Lars ten Dolle], Lars van Wetering en Isa Kiziler

Opstelling Scherpenzeel:
Coen Uyterwaal, Jacco v/d Brink, Jouke van Elst, Bjorn Cuperus, Edwin Abben, Micel de Kruif [46e min. Ali Edan], Rinke Rozema, Omar Riani, Dittgher Aarsen [82e min. Mike Maas], Tevfik Ceyar en Danny Stomphorst [46e min. Nehkomi Veldt]

Scoreverloop:
  2e min. 0-1 Lars van Wetering
21e min. 1-1 Danny Stomphorst
52e min. 2-1 Omar Riani
66e min. 3-1 Dittgher Aarsen
90e + 1 min. 4-1 Mike Maas

Gele kaart:
Nunspeet: Marnix Tissingh en Marco Drost