Zaterdag 8 december 2018

“Nunspeet verliest meer dan 3 punten.”

Afgelopen zaterdag speelde Nunspeet de thuiswedstrijd tegen DOS ‘37 uit Vriezenveen. De wedstrijd eindigde in een 2-0 overwinning voor de gasten uit Vriezenveen. Naast het verlies met 2-0 gebeurde er meer in de wedstrijd.

De wedstrijd tegen DOS ’37 was een zes punten wedstrijd voor beide teams. Beide ploegen hadden 10 punten weten te behalen. Nunspeet had hiervoor 1 wedstrijd minder nodig dan tegenstander DOS ‘37. Bij winst kon het team van Freddy Smit een mooi gaatje slaan met DOS ’37 en aansluiting forceren met het gewenste linker rijtje.

Dat beide ploegen niet wilde verliezen bleek duidelijk in de eerste helft. Zowel Nunspeet als DOS ’37 wisten weinig kansen te creëren. Voor Nunspeet waren Enes Keklikoglu en Marnix Tissingh nog het dichts bij een openingsdoelpunt. Enes Keklikoglu kon nog net worden afgestopt bij een snelle Nunspeet uitbraak over de linkerkant. Marnix Tissingh zag zijn schot, na een slim overstapje van Lars van Wetering, over het goal vliegen. Deze spaarzame hoogtepunten betekende een 0-0 ruststand.

In de tweede helft maakte Lars ten Dolle zijn thuisdebuut na een lange periode van revalideren. Ten Dolle verving de ziek aan de wedstrijd begonnen Isa Kiziler. Bij de eerste aanvallende actie in de 2e helft wist Lars ten Dolle weer ouderwets het strafschopgebied in te sprinten, maar kreeg helaas de bal net niet goed onder controle. Zes minuten na zijn invalbeurt moest Lars ten Dolle met ogenschijnlijk opnieuw een zware blessure per brancard het veld verlaten. Zonder tegenstander in de buurt verstapte de Nunspeet middenvelder zich, Peter Huijgen was zijn vervanger. De spelers van Nunspeet waren van slag door de trieste aftocht en ogenschijnlijk opnieuw zware blessure van Lars ten Dolle. Bij de eerste corner voor DOS ’37 werd er niet goed gedekt door de Nunspeet verdedigers en DOS ’37 wist in de 61e minuut door een kopbal van Maik Poelakker op een 0-1 voorsprong te komen. Nunspeet herpakte zich, maar na een ongelukkige terugspeelbal op keeper Henrico Abma, vond de scheidsrechter dat Henrico Abma bij zijn poging de bal te vangen een overtreding maakte op de lange DOS ’37 spits. Een penalty en rode kaart tot gevolg. Dit buitenkansje werd feilloos door Stef van der velden benut 0-2, voor DOS ‘37. De beslissing van de scheidsrechter maakte bij Nunspeet nog de nodige energie los. Nunspeet creëerde met 10 man de beste kansen voor o.a. Job Hogedoorn en Enes Keklikoglu. Maar de aansluittreffer werd niet gescoord.
Eindstand 0-2 in het voordeel van DOS ’37 uit Vriezenveen.

In 2018 speelt Nunspeet nog twee wedstrijden, komende zaterdag gaat men op bezoek bij de Merino’s uit Veenendaal, gevolgd door een inhaalwedstrijd thuis tegen DTS ’35 Ede op zaterdag 22 december. Het uitgangspunt van de wedstrijden moet het behalen van 6 punten zijn. Hierdoor kan men dan aansluiten bij het linker rijtje en toewerken naar de goede 2e competitiehelft. In geen enkele wedstrijd is het jeugdige Nunspeet van het veld getikt, maar na 90 minuten stond men vaak met lege handen.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilçon Ramazan, Andrew Galea, Marco Drost, Gieljan Tissingh, Patrick Pluim, Job Hoogedoorn, Marnix Tissingh [77e min. Martijn Dekker], Enes Keklikoglu, Lars van Wetering en Isa Kiziler [46e min. Lars ten Dolle/53e min. Peter Huijgen]

Opstelling DOS ’37:
Patrick Nittert, Douwe Koebrugge [64e min. Martijn Olde Olthof], Maik Poelakker, Dennis Boshoeve, Maarten Smit [80e min. Glenn Jansen], Bernd Bove [87e min. Marnick Fokke], Stef van der Velden, Melvin Kemp, Jaap Mulderij, Sten Middelkamp, Marc Meier

Scoreverloop:
61e min. 0-1 Maik Poelakker
78e min. 0-2 Stef van der Velden (strafschop)

Gele kaart:
Nunspeet: Patrick Pluim en Enes Keklikoglu
DOS ’37: Marc Meier

Rode kaart:
Nunspeet: Henrico Abma en Bert Polinder (keeperstrainer)