Zaterdag 15 december 2018

“Nunspeet pakt punt bij De Merino’s..”

Afgelopen zaterdag ging Nunspeet op bezoek bij de Merino’s uit Veenendaal. Deze ploeg speelde vorig seizoen in 1C en de 2 seizoenen daarvoor 1A. De ploeg uit Veenendaal wist een paar punten meer dan Nunspeet te behalen. Bij winst zou Nunspeet de tegenstander passeren op de ranglijst. Eenvoudig zou dit niet worden. Nunspeet dit seizoen gestart met het verjongen van de selectie moest afgelopen zaterdag noodgedwongen verder terug vallen op de eigen jeugd.

Door blessures/ziekte ontbraken Patrick Pluim, Lars ten Dolle, Lucas Pelgrum, Gieljan Tissingh, Marc Dekker, Karim Mulder, William Huenestein en door een schorsing Henrico Abma. Als gevolg daarvan maakten verschillende aanstormende talenten deel uit van de wedstrijdselectie. Zo waren Jardi Niebeek (O19-1), Rutger Doornwaard (Nunspeet 2) en Geert Bode (Nunspeet 2) aan selectie toegevoegd. Bij aanvang nog wel plaatsnemend op de bank naast trainer Freddy Smit, maar in de loop van de wedstrijd verdienstelijk hun minuten makend.

Nadat Enes Keklikoglu in botsing was gekomen met Arjen Bakkenes en met een lichte hersenschudding het veld moest verlaten, vond de eerste wissel al binnen 8 minuten plaats. In de 24e minuut wist Nunspeet de eerste goede kans te creëren. Een voorzet op maat vanaf de rechterkant kon net niet worden binnengekopt. Uit de tegenaanval van De Merino’s wist de thuisploeg, via de in de 8e minuut ingevallen Aron Koning, de score wel te openen, 1-0. Twee minuten later had de thuisploeg zomaar de stand op 2-0 kunnen brengen, maar deze kans wist men gelukkig voor Nunspeet niet te verzilveren. Op slag van rust was het Marnix Tissingh die Nunspeet op gelijke hoogte kon brengen, maar zijn schot vanaf de 16 meter verdween naast het doel.

De tweede helft startte met een offensief door de thuisploeg. Waarbij de eerste kans na rust gered werd door Nunspeet keeper Martijn Dekker. Tot verbijstering van iedereen van Nunspeet legde de scheidsrechter de bal op de stip. De goed keepende Martijn Dekker wist de bal echter met een schitterende reflex uit het doel te houden waardoor de stand 1-0 bleef. Nunspeet en de De Merino’s bleven enthousiast de aanval zoeken en kansen werden over en weer gecreëerd. Inmiddels had Rutger Doornwaard zijn debuut gemaakt en zocht Nunspeet met veel aanvalsdrang naar de gelijkmaker. Deze viel een paar minuten voor tijd. Uit een corner wist Marnix Tissingh de verdiende gelijkmaker te scoren. Hierdoor werd de eindstand bepaald op 1-1.

Aanstaande zaterdag speelt Nunspeet de inhaalwedstrijd op sportpark De Wiltsangh tegen DTS ’35 Ede. Opnieuw een 6 punten wedstrijd waarbij Nunspeet bij winst zich vestigt in de brede middenmoot. Aanvang wedstrijd 14:45 uur.

Opstelling Nunspeet:
Martijn Dekker, Denilçon Ramazan, Andrew Galea, Marco Drost,Lars Polinder, Peter Huijgen [75e min. Rutger Doornwaard], Job Hoogedoorn, Marnix Tissingh, Enes Keklikoglu [8e min. Niek Daalmeijer], Lars van Wetering en Isa Kiziler

Opstelling De Merino’s:
Jeroen Vrolijk, Lars ter Burg, Ryan Holman, Jamal Bendadi [Jesse Sprokkelenburg], Patrick Donkervoort, Joop de Bruin, Anass Lahnine, Vincent van de Weerdhof, Jos Henken, David Scholte en Arjen Bakkenes [8e min. Aron Koning]

Scoreverloop:
24e min. 1-0 Aron Koning
82e min. 1-1 Marnix Tissingh

Gele kaart:
Nunspeet: Martijn Dekker
De Merino’s: Lars ter Burg

Rode kaart:
Nunspeet: