Zaterdag 22 december 2018
1e klasse D

Nunspeet speelde afgelopen zaterdag de inhaalwedstrijd tegen DTS ‘35 Ede. DTS ’35 Ede had op de ranglijst slechts een voorsprong van 4 punten. Op het veld waren de verhoudingen totaal anders. Binnen 25 minuten bleek de wedstrijd gespeeld en stond er al een 0-3 tussenstand op het scorebord in het voordeel van DTS ’35 Ede.

Het beschrijven van de scoringskansen in deze fase voor Nunspeet volstaat met een paar letters één. In de 24e minuut schoot Enes Keklikoglu oog in oog met keeper Robin Franken over. Na de 0-3 lieten de gasten de kans op een hogere ruststand onbenut. Zelfs een penalty, in de 27e minuut, was niet besteed aan het team uit Ede. Keeper Martijn Dekker wist net als vorige week het schot vanaf de elfmeter te keren met een schitterende reflex.

Na de rust bracht trainer Freddy Smit Peter Huijgen en Niek Daalmeijer om nog iets van de wedstrijd te maken. Even leek het erop dat de blauw gelen nog geloof in een goede uitslag creëerden maar de lob van Lars van Wetering kon gered worden door de keeper Robin Franken. In de loop van de tweede helft zakte de hoop bij Nunspeet verder weg en geloofde DTS ’35 Ede het wel. De gasten wisten nog wel een vierde doelpunt te scoren. Nunspeet daarentegen wist uit een paar kansjes de eretreffer niet op het scorebord te krijgen. Zo eindigde deze laatste competitiewedstrijd in 2018 in een verdiende nederlaag.

PEC Zwolle syndroom…….
Net als BVO PEC Zwolle zal de selectie en technische staf van ons eerste elftal met gemengde gevoelens terugkijken op het kalenderjaar 2018. De resultaten waren in dit kalenderjaar niet goed. Vanzelfsprekend waren er blessures en schorsingen te melden. Alleen kijkend naar de statistieken zal er in 2019 op een andere manier gevoetbald moeten worden.
De resultaten over kalenderjaar 2018:
27 competitiewedstrijden gespeeld
– 5 overwinningen
– 7 gelijke spelen
– 15 verliespartijen
Gemiddeld genomen blijken spelers en supporters na een overwinning circa 4 wedstrijden moesten wachten op een nieuwe overwinning….

De supporters lijken hier vanzelfsprekend niet enthousiast van te worden. Zo berustend bleek de sfeer buiten de lijnen afgelopen zaterdag.

De winterstop is begonnen, 19 januari 2019 ontvangt Nunspeet Hierden op sportpark De Wiltsangh en begint de teller voor dat jaar weer op nul.

Opstelling Nunspeet:
Martijn Dekker, Denilçon Ramazan, Andrew Galea, Gieljan Tissingh [46e min. Niek Daalmeijer], Lars Polinder, Marco Drost, Job Hoogedoorn, Marnix Tissingh, Enes Keklikoglu [46e min. Peter Huijgen], Lars van Wetering [69e min. Karim Mulder]en Isa Kiziler

Opstelling DTS ’37:
Robin Franken, Bram Holtman, Kevin Velthuizen, Joel van Wijk, Jordi van dalen, Jasper Verstraten, Haikaz Vervaart [64e min. Mohammed Laukili], Jamal Ouassif [78e min. Jeroen Cramer], Anouar Tmim, Frank Hol [84e min. Ryan Ekoe] en Jurriën van der Horst

Scoreverloop:
  5e min. 0-1 Jamal Ouassif
22e min. 0-2 Frank Hol
25e min. 0-3 Frank Hol
69e min. 0-4 Jurrien v/d Horst

Gele kaart:
Nunspeet: Lars Polinder, Marco Drost en Enes Keklikoglu
DTS ’35 Ede: