De Businessclub vv Nunspeet begon 2019 met een zeer geslaagde activiteit Klootschieten in de bossen bij Nunspeet.

Zaterdag 5 januari jl. was het een drukte van belang bij het Zwarteveldje aan de Toeristische weg. Zo’n 68 deelnemers, bestaande uit Businessleden, 1e en 2e selectie met begeleiding en staf en bestuur /commissieleden, hadden zich aangemeld voor het klootschieten, waarvan sommige nieuwe spelers, zoals elk jaar zich afvroegen wat zij konden verwachten van deze sport.

Compliment voor de staf en 1e selectiespelers, die zo van het trainingskamp in Breda afkwamen en na een lunch op het sportpark het trainingskamp afsloten met klootschieten.

De organisatie was weer in handen van Peter Keur, Ere-voorzitter Businessclub (helaas op het laatste moment verhinderd) en Eibert ten Brink, gastheer SSVN en secretaris Betty Wieteler (alle versnaperingen en overige boodschappen).

Met de tractor en kar van zijn vader kwamen Anton Keur en Eibert om 13:45 uur het parcours oprijden om alles voor de route klaar te zetten en konden de kruiwagens gevuld worden met de nodige hapjes en drankjes.

De deelnemers vertrokken met maar liefst 6 kruiwagens de bossen in. Het weer werkte erg mee, de voorspelde buien bleven uit tot laat in de middag. De wedstrijd was zeer geslaagd. Na afloop was er in het businesshome gezorgd voor de bekende erwtensoep en tomatensoep met bijbehorend roggebrood met spek en broodjes en was de prijsuitreiking. Het team van Ferran ten Hove werd tot winnaar uitgeroepen

De organisatie van deze middag kreeg nog een kadobon als dank voor alle voorbereidingen.

Iedereen was het over eens: Dit jaarlijks evenement op de 1e zaterdag van januari is zeker weer voor herhaling vatbaar.

Betty Wieteler-Bruijnes
secretaris Businessclub vv Nunspeet.