Op 27 en 28 december jl. heeft in sporthal De Brake het inmiddels traditionele Kerstzaalvoetbaltoernooi plaatsgevonden.

Ook dit jaar was de belangstelling van de jeugdleden weer groot! Bijna 300 deelnemers, verdeeld over verschillende leeftijdscategorieën, zowel jongens als meisjes en de voetbalschool, hebben deelgenomen aan dit door Plus Wilmink Nunspeet gesponsorde hutspottoernooi.

De toernooileiding was in handen van Mike Holstege en Adriaan Hoogenraad die in het kader van hun opleiding Sport en Bewegen bij Landstede het toernooi als studieopdracht organiseerden in samenwerking met de Toernooi- en Jeugdcommissie. Daarbij ondersteund door een groot aantal vrijwilligers als teamleiders, scheidsrechters en zaalwachten,

Bij de pupillen werd er fel gestreden om de bekers die beschikbaar waren voor de winnende teams. Voor alle deelnemers van de voetbalschool was er naast de bekers ook een medaille. Ook voor de winnende juniorenteams was er een prijs beschikbaar. Nieuw dit jaar was er een apart toernooi voor de meidenteams van MO15 en MO19.

Voorafgaand aan de wedstrijden bij de pupillen werd er in het kader van de “Grote Clubactie”door Martin Willemsen de best verkopende leden en teams in het zonnetje gezet en prijzen uitgereikt voor hun inzet. Totaal werden er ruim 4600 loten verkocht met een opbrengst van ruim € 11.000,=

Terugkijkend kunnen we weer spreken van een succesvol toernooi dat zeker voor herhaling vatbaar is. De foto’s zijn gemaakt door Eibert Dijkgraaf.

De Toernooicommissie bedankt sponsoren voor hun bijdrage en verder iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan het slagen van het Kerstzaalvoetbaltoernooi 2018!