Zaterdag 19 januari 2019

“Nunspeet verslaat Hierden.”

Afgelopen zaterdag speelde Nunspeet op een druk bezocht sportpark De Wiltsangh tegen buurtvereniging Hierden. Nunspeet dat de eerste competitiehelft teleurstellend gepresteerd had moest een overwinning over de streep trekken om aansluiting met het linker rijtje te behouden. De voorbereiding was bemoedigend te noemen. Een 2-1 overwinning op Columbia en een verdienstelijk gelijkspel tegen hoofdklasser Urk had de jonge ploeg van trainer Freddy Smit het nodige vertrouwen gebracht.

Tijdens de winterstop had men samen hard gewerkt aan een aanpassing in het systeem. Het nieuwe systeem met Lars Polinder en Andrew Galea in het centrum van de verdediging stond deze wedstrijd als een huis. De aanvallers van Hierden konden buiten de eerste 5 minuten slechts zelden gevaarlijk voor doelman Abma verschijnen. Het jeugdige Nunspeet wist het thuispubliek voor zich te winnen. Met veel enthousiasme werd de aanval veelvuldig gezocht en diverse kansen gecreëerd, terwijl de verdedigers hun mannetje stonden.

In de 8e minuut was het Lars van Wetering die Nunspeet terecht op voorsprong wist te schieten met een knal in de kruising. Na deze voorsprong bleef Nunspeet strak verdedigen en wist men met snelle uitvallen het vijandelijke doel te zoeken.

Goede kansen kwamen er in de 23e minuut voor Enes Keklikoglu en in de 33e minuut opnieuw voor Lars van Wetering. Met een 1-0 voorsprong zocht Nunspeet de kleedkamer op.

Direct na de hervatting wist Enes Keklikoglu met een harde uithaal vanaf de 16 meter de voorsprong voor Nunspeet op 2-0 te brengen. In de 80e minuut wist de keeper Nick Grootkarzijn met kunst en vliegwerk de bal binnen de lijnen te houden, maar Lars van Wetering wist wel raad met dit buitenkansje en scoorde uit een bijna onmogelijke hoek op een prachtige wijze de 3e Nunspeetse treffer en zijn 2e van de wedstrijd. Hiermee werd de eindstand op 3-0 bepaald en pakte Nunspeet in de eerste competitiewedstrijd van 2019 meteen een belangrijke overwinning.

Zaterdag 26 januari speelt Nunspeet opnieuw een thuiswedstrijd op sportpark De Wiltsangh tegen DZC ‘68. Aanvang 14:45 uur. Wedstrijdbalsponsor Van den Pol mode uit Nunspeet.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilçon Ramazan [46e min. Karim Mulder], Andrew Galea, Lars Polinder, Gieljan Tissingh, Patrick Pluim, Lucas Pelgrum, Marnix Tissingh [77e min. Peter Huijgen], Enes Keklikoglu, Lars van Wetering en Job Hoogedoorn

Opstelling Hierden:
Nick Grootkarzijn, Kevin Schut [46e min. Dominique Denzel], Edmund Mijnheer, Stefan Jansen, Naoufal Boutachkourt [65e min. William Beelen], Donovan Bock, Brian Klaassen, Jeroen Spoelstra, Tim Brokhof, Gert Boonen en Rick Boersma

Scoreverloop:
  8e min. 1-0 Lars van Wetering
48e min. 2-0 Enes Keklikoglu
80e min. 3-0 Lars van Wetering

Gele kaart:
Nunspeet:
Hierden:

Rode kaart: