Zaterdag 2 februari 2019

“Nunspeet biedt goed partij tegen DTS ’35 Ede.”

De laatste wedstrijd voor de winterstop speelde Nunspeet thuis tegen de tegenstander van afgelopen zaterdag DTS ’35 Ede. Op sportpark De Wiltsangh werd Nunspeet in december van het veld geblazen, binnen 20 minuten werd er tegen een 3-0 achterstand aangekeken. Tijdens de gespeelde wedstrijden in 2019 tonen de spelers gelukkig een ander gezicht. Tot op heden werd er geen wedstrijd verloren, met als hoogtepunt een mooie 3-0 thuisoverwinning op Hierden.

Afgelopen zaterdag wachtte dus de nieuwe krachtmeting met DTS ‘35 uit Ede een goed voetballende ploeg die de laatste 5 wedstrijden winnend wist af te sluiten. De eerste kans was in de 3e minuut voor DTS ’35 Ede. Via de linkerzijde wist de snelle vleugelspits vanaf de rand zestienmeter gevaarlijk op het goal van keeper Abma te schieten. Na een kwartier was de geheel vrijstaande Marnix Tissingh die de keeper van DTS ’35 Ede op de proef stelde. Ook deze kans leidde niet tot het eerste doelpunt. Beide ploegen bleken aan elkaar gewaagd en het spelbeeld toonde veel strijd op het middenveld. In de 39e minuut was het opnieuw de linkervleugelspits, Jamal Ouassif , die knap vrijgespeeld met een beheerst schot de 1-0 voorsprong voor DTS ’35 Ede liet aantekenen. Dit betekende een 1-0 ruststand, daar waar Nunspeet in december nog van het veld geblazen werd was het jeugdige elftal van trainer Freddy Smit nu zeker gelijkwaardige aan de kampioenskandidaat uit Ede.

Helaas wist DTS ’35 Ede in de 2e helft snel te scoren. Een schot van DTS ’35 Ede speler Jasper Verstraten van 20 meter afstand was voor keeper Abma onhoudbaar en liet Abma dus kansloos. Nunspeet werd hierdoor gedwongen om nog meer de aanval te zoeken. Dit leidde helaas niet tot de aansluitingstreffer. Met nog een kwartier te spelen was het DTS ’35 Ede dat de eindstand zelfs op 3-0 wist te zetten. Opnieuw werd keeper Abma gepasseerd door een schot van Haikaz Vervaart van ver buiten het strafschopgebied.

Nunspeet heeft laten zijn dat het zeker partij kan bieden tegen een ploeg die heeft uitgesproken om te promoveren naar de hoofdklasse.

Zaterdag volgt een nieuwe krachtmeting tegen medekoploper Bennekom. De wedstrijd op sportpark De Wiltsangh begint om 14:45 uur, wedstrijdbalsponsor Catering Culinair uit Nunspeet.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma,Job Hoogedoorn, Andrew Galea, Lars Polinder, Gieljan Tissingh, Patrick Pluim [82e min. Rutger Doornwaard], Lars van Wetering, William Huenestein, Enes Keklikoglu [66e min. Marco Drost], Marnix Tissingh en Karim Mulder

Opstelling DTS ’35 Ede:
Robin Franken, Bram Holtman, Kevin Velthuizen, Joel van Wijk, Jordy van Dalen, Jasper Verstraten, Haikaz Vervaart [86e min. Jeroen Cramer], Jamal Ouassif, Anouar Tmim [84e min. Sil Buikema], Frank Hol [70e min. Mohamed Laukili] en Jurrien van der Horst

Scoreverloop:
39e min. 1-0 Jamal Ouassif
54e min. 2-0 Jasper Verstraten
71e min. 3-0 Haikaz Vervaart

Gele kaart:
Nunspeet: Lars van Wetering
DTS ’35 Ede:

Rode kaart: