De tweede seizoenshelft staat op het punt van beginnen en dat is een uitgelezen moment om nog eens stil te staan bij een aantal afspraken.

Regelmatig krijgen we van de onderhoudsgroep opmerkingen over het achterlaten van kleedkamers. Zowel na de trainingen als aan het einde van de wedstrijddag. Het varieert van kapotte deuren tot zwerfafval en van uitwerpdelen naast de pot en closetrollen in de pot. Opzettelijke vernielingen zijn natuurlijk onaanvaardbaar. Het betreft vaker uitspelende teams en komt meestal uit frustratie van het spelverloop. Veelal kan de schade op de dader worden verhaald.

Met een gebroken lichtkoepel na een week van training is dit lastiger te achterhalen. Het niet schoon achterlaten van de kleedkamers is een veel vaker voorkomende irritatie. Dat vinden de vrijwilligers niet tof. Laten we deze mannen niet teleurstellen en onze eigen boontjes doppen:
1. Voetbalschoenen schoonmaken buiten de kleedkamers.
2. Afval (bekers, flesjes, fysiotape, ….) in de vuilnisbakken.
3. Vloer bezemen/aantrekken en zand/modder in de vuilnisbakken.

Een ander fenomeen is de vondst van blikjes bier in de prullenbak van de kleedkamers. Dit neemt hand over hand toe. Ook na trainingen van juniorenteams. De gedragsregels van onze club zijn hier helder over: Geen alcohol in de kleedkamers en zeker geen alcohol onder de 18. Het laatste is zelfs strafbaar. Laten we elkaar aanspreken op dit gedrag en ook voor leiders en begeleiders ligt hier een extra verantwoordelijkheid.

Verder willen we jullie vragen om de fietsen en scooters in de daarvoor bestemde stalling te plaatsen en niet op de oprit voor de hoofdingang. In geval van een calamiteit zijn wij verplicht inritten, van onder andere de hoofdingang, vrij te houden voor hulpdiensten.

Laten we het elkaar een beetje makkelijk maken!

Bestuur vv Nunspeet