Zaterdagavond 16 februari jl. reisde er een gezelschap van vv Nunspeet af naar Arnhem. In de eredivisie stond die avond de wedstrijd Vitesse-Willem II op het programma. 35 vrijwilligers vanuit alle geledingen binnen de vereniging reisden mee en konden onder het genot van een hapje en een drankje genieten van een avondje eredivisie. De vereniging heeft met dank aan één van de vaste sponsoren van de Arnhemse club, MarketCall, een luxe loge weten reserveren voor deze wedstrijd.

Bij aankomst in Arnhem konden de aanwezigen via de hoofdingang de luxe loge betreden waar normaliter de Russische eigenaren van de club hun gasten ontvangen. Aan hapjes en drankjes geen gebrek en vanuit de loge konden we intussen de spelers hun warming-up zien doen op het veld.

Ook aan doelpunten was er geen gebrek. Na een 1-0 ruststand vielen de doelpunten na rust in rap tempo. Uiteindelijk won Vitesse met 3-2, maar er hadden nog veel meer doelpunten kunnen vallen in een leuke wedstrijd die daardoor geen moment verveelde.

Na de wedstrijd was er nog gelegenheid om met elkaar de wedstrijd te bespreken voordat er werd teruggereden naar Nunspeet. Een dame van Vitesse kwam ook nog de winnaar van de poule in het zonnetje zetten. Uiteindelijk bleek de jeugdvoorzitter Ingmar de Vrieze de enige die zowel rust- als eindstand goed had voorspeld. Ingmar kreeg een sjaal en een bal met alle handtekeningen van de selectie van Vitesse als prijs mee naar huis.

Ook clubfotograaf Niels Boersema was aanwezig in de Gelredome. Voor zijn werkgever ProShots moest hij de wedstrijd in beeld brengen, maar hij vond ook tijd om de aanwezige Nunspeters mooi op de foto te zetten. Een aantal van deze foto’s staan onder dit stukje.

We danken MarketCall en de 2 sponsoren die liever niet bij naam genoemd willen worden voor deze unieke ervaring en kijken met alle aanwezigen terug op een geslaagde avond!